مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست در سبزوار افتتاح شد

با حضور معاون پشتیبانی اداره کل بهزیستی استان خراسان مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست 3 تا 6سال در سبزوار افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۱۶۷۵۰
|
۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محسن توحیدی مقدم در این مراسم با بیان اینکه بیش از ۸۳مرکز در استان خراسان با هدف نگهداری کودکان بی سرپرست فعال است اظهارداشت: این مراکز در رده سنی شیرخوار تا هنگام ازدواج از این کودکان نگهداری کرده و به ارائه خدمات می پردازد.

وی با بیان اینکه اغلب این مراکزمتقاضی اخذ مجوز برای نگهداری از  رده های سنی بزرگسال را نیز دارند تصریح کرد: این امر به دلیل بزرگ شدن کودکان از سنین طفولیت در کنار هم و ایجاد علاقه بین آنها امری پسندیده است و اداره کل نیز تا حد امکان از این اقدام پشتیبانی می کند.

توحیدی مقدم با اشاره به اینکه سیاست اداره بهزیستی در جهت افزایش این مراکر نیست تصریح کرد: به هر صورت وجود کودکانی که فاقد سرپرست بوده و یا بد سرپرست می باشند در جامعه ناگزیراست و مراکز نگهداری از این کودکان نیز در جامعه ایجاد خواهد شد.

معاون پشتیبانی و نیروی انسانی اداره کل بهزیستی همچنین به فعالیت خوب و مناسب بهزیستی سبزوار در حوزه های توانمند سازی و پیشگیری اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اقدامات مناسب سبزوار باعث شده تا اکثر امکانات که در استان وجود دارد  به سبزوار ارسال شود.

عباس آبادی مدیر مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست عرفان نیز در این مراسم با بیان اینکه این مرکز ظرفیت نگهداری ۱۵کودک را دارد ادامه داد: این مرکز با کمک خیرین و با تجهیز امکانات اولیه به مبلغ ۳۰۰میلیون تومان راه اندازی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها