مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی:

گروه های جهادی به صورت تخصصی به مناطق محروم اعزام می شوند

مسئول بسیج دانشجویی سپاه عاشورا در جمع خبرنگاران از اعزام 85گروه جهادی تخصصی بر حسب رشته تحصیلی به مناطق خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۸۹۰۳
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، عبدالله شادی افزود: این گروه های جهادی در قالب تخصص ها و رشته های مختلف اعم از پزشکی، دامپزشکی، عمرانی، تربیتی و عقیدتی به روستاهای دورافتاده و مناطق محروم آذربایجان شرقی اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی عمرانی سال گذشته 17طرح عمرانی را در مناطق محروم اجرا کردند، ساخت 32 خانه محروم را از جمله فعالیت های عمرانی امسال خواند.

شادی برنامه حرکت درمانی با حضور دانشجویان تربیت بدنی برای درمان برخی بیماری های حرکتی در میان روستاییان را که از سال گذشته آغاز شده از جملهی گروهای فعالیت ها در تعدادی از روستاها نام برد و گفت: بر اساس موفقیتی که این گروه ها داشتند شاهد راه اندازی و ساخت جاده های سلامت در روستاها هستیم.
وی ایجاد نشاط، تعالی و پویایی در دانشگاه ها، فعالیت های علمی در قالب کارگروه اقتصاد مقاومتی، ترویج مبانی فرهنگی و معرفت اخلاقی، عدالت خواهی و مطالبه گری در قالب احیای کارگروه مطالبه گری و محرومیت زدائی با ایجاد قرارگاه پیشرفت، سازندگی و تعالی را از ماموریت های اصلی بسیج دانشجوئی برشمرد.

وی با انتقاد از وضعیت روستاهای استان به علت بی توجهی به اقتصاد سنتی آن ها از طرف مسئولان، اظهار داشت: پس از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی هنوز چهره بسیاری از روستاها قابل بیان نیست و متاسفانه هنوز آلونک نشینی در تعدادی از مناطق استان را شاهدیم.
شادی در ادامه از برگزاری دوره تربیت و تعالی دانشجویان استان در 16مرداد خبر داد و گفت: در این اردوی تربیتی 10روزه 700 نفر از دانشجویان استان شرکت خواهند کرد.

وی هدف از برگزاری این دوره ها را تربیت نیروی هم طراز انقلاب برای مدیریت کشور در آینده دانست و تاکید کرد: متاسفانه در طی 15سال اخیر نسبت به تربیت نیروی جوان در جامعه برای اداره آینده امور کشور بی توجهی شده که گاهی اوقات تاثیر آن را به عینه می بینیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به فعالیت های فرهنگی و عقیدتی بسیج دانشجوئی دانشگاه های آذربایجان شرقی، برگزاری کنگره شهدای دانشجو در 16 آذر امسال را از جمله این برنامه ها دانست.

وی گفت: برگزاری جشنواره های هنری، علمی، نشریات دانشجوئی و فضای مجازی و جشنواره ورزشی با حضور شش هزار نفر از دانشجویان استان از دیگر فعالیت های این مجموعه در سالجاری خواهد بود.
شادی، حمایت از ایده ها، اختراعات و ابتکارات دانشجیوان بسیجی را از دیگر برنامه های بسیج دانشجوئی نام برد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار