خبرهای داغ:
معاون بازرسی ستاد مشترک سپاه:

حمایت از دولت سوریه یکی از اولویت های نظام است/ سفره جهاد گسترده است

معاون بازرسی ستاد مشترک سپاه گفت: حضور و حمایت از دولت قانونی سوریه یکی از اولویت های نظام است.
کد خبر: ۸۷۱۹۰۲۰
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، مجبد آئینه معاون بازرسی ستاد مشترک سپاه در یادواره نوروزعلي ايماني نسب و 31شهيد پایگاه امام حسین (ع) که مصادف با سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد در هئیت کلان شهر سرخه برگزار شد؛ ضمن گرامی داشت سالروز عملیات مرصاد اظهار داشت: متأسفانه بسیاری در دوران حیات امام خمینی(ره) مطالبی مطرح می کردند که انگار شنونده نیستند، امروز هم بسیاری از افراد مهم و صاحب نفوذ گوش به فرمان رهبر نبوده و چشم و گوش آنها به دهان شیطان بوده و هست و اعمال زشت در نظر آنان زیبا جلوه می کرد که همه آنها زمین خوردند.

آئینه با بیان اینکه حضرت آقا سالیان طولانی در خصوص شبیخون فرهنگی تذکر داده اند، اظهار کرد: بسیاری از افراد این سخنان را توهم می دانند و آن را نادیده می گیرند، حالا باید ببینیم این فضای مجازی گسترش یافته در بین خانواده ها و جامعه از جمله شبکه های ماهواره ای، شبکه های مجازی ارتباطی، چگونه بسیاری از خانواده ها را تباه و فضای جامعه را تا حدی مسموم کرده است و تأثیرات بسیار مخربی داشته، جوانان ما اگر مراقب نباشند دراین جریانات گرفتار خواهند شد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جریان نفوذ بیان داشت: بسیاری از افراد از ایشان اطاعت پذیری ندارند و گوش به فرمان ایشان نیستند. شهدا فرمان رهبر را فرمان خدا می دانستند و با جان و دل آن را اجرا می کردند.

امنیت امروز خود را مدیون شهدا هستیم

آیینه گفت: این عملیات تیپ قائم استان سمنان که در منطقه مرصاد و عقبه آن ها بود، و این دلاورمردان جزو نخستین کسانی بودند که با منافقان درگیر شدند و از ورود و پیش روی آنان به سمت کرمانشاه جلو گیری کردند.

وی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس کسانی بدون هیچ عذری در حاضر نشدند از سفره بزرگ جهاد بهره ببرند، کسانی که در آن عرصه حضور یافتند فقط تعدای لیاقت شهادت یافتند.

معاون بازرسی ستاد مشترک سپاه با اشاره به این که شهادت مقوله ساده ای نیست، بیان کرد: شهادت نصیب و روزی هرکسی نمی شود. این شهدا که عکسشان در محفل است و روحشان در این جا حضور دارد باعث افتخار اسلام هستند و شهادت سنت خداست و درب شهادت باز است.

وی گفت: ما امنیت امروز خود را مدیون شهدا هستیم و آن ها شاهد اعمال ما هستند، آنچه شهدا انجام می دادند و خصلت هایی که داشتند شامل؛ اعتقاد و ایمان کامل به خدا، اخلاص در هر کاری، توکل و اعتماد کامل به خدا، تبعیت و اطاعت پذیری به طوری که چشم و گوششان به دهان رهبر و ولی بود.

آئینه؛ با اشاره به خصوصیات این شهید بزرگوار گفت: یکی از خصوصیات بارز شهید ایمانی نسب گمنامی ایشان بود و می خواست گمنام باشد، اطاعت پذیری این شهید زبان زد بود، زمانی که دستوری قرار بود اجرا شود به نحو احسن آن را اجرا می کرد.

وی بیان داشت: زمانی که این شهید مسئولیتی را می پذیرفتند، تمام تلاش خود را برای انجام آن به کار می بستند، برنامه ریزی، مدیریت، اخلاق حسنه در او مشاهده می شد و تمام وجودش غرق ولایت و گوش به فرمان حضرت امام (ره) بودند.

امروز حضور و حمایت ما از دولت قانونی سوریه یکی از اولویت های نظام است

معاون بازرسی ستاد مشترک سپاه و از همرزمان سردار شهید نوروز علی ایمانی نسب با اشاره به اینکه راه شهادت بسته نیست و این نیت الهی است گفت: تا زمانی که حیات در این دنیا ادامه دارد شهادت در راه خدا نیز وجود خواهد داشت. شهدا دریایی از معرفت هستند، شاید کسی باور نکند که شهدا با چه ایثارگری ها داورمردی هایی در مقابل دشمن ایستادند.

وی با اشاره به حضور نیروهای ایرانی در عراق و سوریه اظهار داشت: امروز اگر نظام جمهوری اسلامی ایران در عراق و سریه به عنوان مدافعین حرم حضور دارند بدانید که مرزهای ایران تا عراق و سوریه پیشرفت کرده است و اگردر آنجا با گروه های وابسته به آمریکا، اسرائیل، داعش و... نجنگیم باید در داخل کشور خود در آینده ای نه چندان دور با آنها بجنگیم، امروز حضور و حمایت ما از دولت قانونی سوریه یکی از اولویت های نظام است.

آئینه افزود: اگر ما امروز با یک شهید می توانیم سد راه دشمن در آن کشورها شویم در آینده نزدیک با 1000 شهید هم نمی توانیم و نخواهیم توانست جلوی آن ها بایستیم، شهدا از ما استنتاق خواهند کرد و ما در برابر شهدا باید پاسخگو باشیم.

وي با اشاره به زرنگی بسیاری از جوانان در این دوران گفت: بسیاری از جوانان خیلی زرنگ بودند و به عنوان مدافع حرم حضرت زینب جنگیدند و شهید شدند. اینان بعد از جنگ متولد شدند ولی در سوریه و عراق به شهادت رسیدند و به تکلیف خود عمل کردند.

رزمنده دوران دفاع مقدس اشاره کرد: امروز همسران، مادران، پدران و فرزندان شهدای دفاع مقدس بایستی مشق صبر و پایداری را به خانواده های زمان یاد بدهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها