سردار ادیبی در نشست خبری تشریح برنامه‌های راهیان نور غرب:
دبیر ستاد راهیان نور کشور گفت: علی‌رغم تلاش دشمن برای برهم زدن امنیت در مناطق مرزی غرب و شمال‌غرب، امنیت کامل برای مردم و زائران وجود دارد و هیچ مشکل امنیتی در این مناطق نداریم.
کد خبر: ۸۷۱۹۰۹۵
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۵
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج،نشست خبری تشریح برنامه‌های راهیان نور غرب کشور در سال 95 صبح امروز با حضور سردار نادر ادیبی دبیر ستاد راهیان نور کشور در ساختمان راهیان نور برگزار شد.

سردار ادیبی در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت راهیان نور گفت: منشأ راهیان نور که به‌عنوان یکی از محورهای قدرت ملی، با اتکا به قدرت لایزال الهی به دست جوانان صورت می‌گیرد، دفاع مقدس است.

وی افزود: اراده ابتدایی ملت ایران بود که راهیان نور صورت گرفت و این کاری خودجوش بود که دیگر سازمان‌ها و نهادها خود را برای بسترسازی آماده خدمت کردند و در سال‌های ابتدایی جنگ نیز این مردم بودند که وارد صحنه شدند. توسعه راهیان نور و اقبال صورت گرفته به آن ناشی از این است که راهیان نور در توسعه فرهنگ عمومی کشور موثر بوده است.

وی با بیان اینکه نکته که قریب به 80 درصد زائران راهیان نور جوانان بین 15 تا 35 سال هستند، تصریح کرد: چهار محور جنوب، غرب، شمالغرب و خلیج فارس را با استراتژی خاصی در همه موضوعات دنبال می‌کنیم؛ تا وقتی مردم در مناطق حاضر می‌شوند ترسیمی از دفاع مقدس در یک تابلوی بزرگ را بینند.

وی با اشاره به برنامه‌های راهیان نور غرب و شمالغرب عنوان کرد: در سالروز عملیات بازی‌دراز در منطقه سرپل ذهاب در 9 و 10 خردادماه جمع کثیری از همه استان‌ها، که شامل 25 هزار نفر بودند در یک روز به قله‌ی کوه صعود کردند؛ که نشان از اهمیت این منطقه دارد.

سردار ادیبی هدف از راهیان نور غرب را برجسته کردن مجاهدت مردم منطقه در مقابل دشمن دانست و افزود: جنگی ترکیبی را در آن زمان داشتیم و ریشه‌های امنیت امروز کردستان و آذربایجان و استان‌های غربی حاصل فداکاری مرزنشینان در دوران دفاع مقدس است.

* برقراری امنیت کامل در مرزها برای حضور زائران

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به برقراری امنیت کامل مرزها برای زائرین راهیان نور گفت: علی‌رغم تلاش دشمن برای برهم زدن امنیت در این مناطق، امنیت کامل برای مردم و زائران وجود دارد. هیچ مشکل امنیتی در این مناطق نداریم و مردم می‌توانند در مسیرهای تعیین شده تردد کنند.

سردار ادیبی از توسعه زیرساخت‌ها و امکانات راهیان نور غرب و شمال‌غرب خبر داد و افزود: در حوزه زیرساخت‌های غرب و شمال‌غرب ساخت امکانات کمتری را داشتیم. تلاش‌های زیادی در مدتی کم را شاهد بودیم؛ که در آینده سرعت بیشتری برای ارائه خدمات به مردم خواهیم داشت. توسعه اقدامات عمرانی و اسکان از موضوعات جدی ما است؛ که با داشتن اعتبار می‌توانیم بستر حضور مردم را به بهترین نحو فراهم کنیم.

وی با اشاره به ارائه خدمات چهار استان مرزی کشور و 16 یادمان به زائران راهیان نور تصریح کرد: در حوزه فرهنگی، یادواره شهدا در شهرها و روستاهای این مناطق برگزار و توجه به مناسبت‌های بزرگ مثل آزادسازی شهر پاوه با برگزاری مراسمی در 26 مرداد، سالروز این حماسه گرامی داشته می‌شود؛ که سال گذشته با حضور مردم شهر پاوه و شهرهای اطراف این مراسم با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد.

* برگزاری مراسم گرامی‌داشت عملیات‌های آزادسازی پاوه، نصر7 و مسلم

سردار ادیبی تصریح کرد: یکی از موضوعات تلاش برای بزرگداشت نام عملیات‌هایی است که منشأ تدبیر در دفاع مقدس هستند. 14 مرداد در یادمان بلفت و دوپازا گرامیداشت عملیات نصر 7 برگزار می‌شود.  15 مرداد با حضور مردم پاوه و پیرانشهر در یادمان شهدای تمرچین و حاج عمران مراسمی توسط ارتش برگزار می‌شود و در سالروز عملیات مسلم در کرمانشاه بزرگداشتی را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در حوزه توسعه عمرانی یادمان‌ها کارهای ویژه‌ای صورت گرفته است، افوزد: 29 تیرماه در یادمان شهدای سیرانبند و ابوالحسن افتتاحیه عمرانی داشتیم. با اقدامات خوبی که ناشی از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه و همراهی مسئولین بود، یادمان شهدای مرصاد ساخته شد و در مناطق بازی‌دراز، مطلع الفجر و شهدای گمنام گیلان‌غرب اقدامات عمرانی خوبی صورت گرفته است.

* در 2 سال گذشته هیچ حادثه منجر به فوت در راهیان نور وجود نداشته است

سردار ادیبی از حضور کمیته‌های تخصصی بهداشت و درمان با هماهنگی وزارت بهداشت در راهیان نور خبر داد و ادامه داد: در 2 سال گذشته هیچ حادثه منجر به فوت در راهیان نور نداشتیم. سامانه 096313 راهیان نور برای کنترل همه حوزه ها آماده ارائه خدمات به زائران است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به ایجاد تدابیری برای حضور بیشتر دانش‌آموزان در راهیان نور غرب و شمال‌غرب گفت: در این چهار استان 200 هزار دانش‌آموز در ایام مناسب راهیان نور حضور پیدا کردند؛ که با سرد شدن هوا سفرها به مناطق عملیاتی جنوب کشیده می‌شود.

* استفاده از راویان بومی و سنی مذهب

وی استفاده از راویان بومی را از نکات اصلی راهیان نور غرب و شمال‌غرب دانست و بیان داشت: 2 مدل راوی داریم؛ یکی راویان بومی که اغلب سنی مذهب هستند و دیگری راویان نظامی که در دفاع مقدس حضور داشتند؛ که سعی شده در خودروها و یادمان‌ها از این راویان استفاده بیشتری شود.
ارسال نظرات