خبرهای داغ:

موثر تر از مشت پولادین حکومتها

تاثیر امر و نهی زبانی اگر انجام گیرد از تاثیر مشت پولادین حکومتها بیشتر است،منکری را دیده‌اید که با زبان تذکر دهید اصلا لازم نیست زبان گزنده باشد و یا شما برای رفع آن منکر سخنرانی بکنید.
کد خبر: ۸۷۲۱۴۵۵
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، با توجه به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه اسلامی مباحثی از کتاب واجب فراموش نشدنی در راستای اهمیت امر به معروف ارائه می‌کنیم.

*امر و نهی صادقانه

وقتی که شما برای کمک به نظام اسلامی مردم را به نیکی امر می‌کنید،این امر صادقانه است و وقتی که کسی را از منکرات نهی می‌کنید  مانند مانع دروغ گفتن، دست درازی به نوامیس، این نهی ،یک نهی صادقانه است  و خود شما هم طبق همین امر و نهیتان عمل می‌کنید.

*سلاح زبان

ایمان الهی معنوی است که باید در دلهای شما باشدف خودتان را دینی بسازید و هم چنین جوانان را در محیط خود امر به معروف و نهی ازمنکر کنید، از سلاح زبان استفاده کنید چرا که زبان از مشت خیلی کارگرتر و نافذتر و موثر تر است.

*نهی از منکر زبانی عامل اصلاح جامعه

در جامعه اسلامی، تکلیف عامه مردم امر به معروف و نهی از منکر با لسان است،عاملی که جامعه را اصلاح می‌کند، همین نهی از منکر زبانی است، نیروهای مومن و بسیجی و حزب اللهی یعنی عامه مردم مومن همه اینهایی که از اول انقلاب تا به حال با همه حوادث مقابله کردند در اجرای امر به معروف مهم ترین نقش را دارند.

 *بزرگترین حربه

امر به معروف  و نهی از منکر یک واجب است که رودر بایستی و خجالت بر نمی‌دارد و بزرگترین حربه در مقابل گناهکار گفتن و تکرار کردن است، اینکه یک نفر بگوید و ده نفر ساکت بنشیند و تماشا کند نمی شود،اگر یکی خجالت بکشد و دیگری بترسد این امر به معروف و نهی ازمنکر نمی شود.

*تکرار شکننده است

در مقابل این منکرات عامل بازدارنده نهی است، نهی ازمنکر بگویید«آقا نکن» این تکرا  برای طرف مقابل شکننده است،نکته اول  که نهی از منکر اراده و تصمیم و قدرت و شجاعت لازم دارد، که بحمدالله در قشرهای مردم ما و در زن و مرد وجود دارد باید بکارگیری شود.

*بهترین شیوه برخورد با منکرات چیست؟؟

نهی ازمنکر برای مردم فقط زبانی است البته برای حکومت این طور نیست اگر منکر بزرگی باشد برخورد حکومت احیانا ممکن است برخورد قانونی و خشن هم باشد،لیکن نهی ازمنکر و امر به معروفی که در شرع مقدس اسلام هست، زبان است.

*موثر تر از مشت پولادین حکومتها

تاثیر امر و نهی زبانی اگر انجام گیرد از تاثیر مشت پولادین حکومتها بیشتر است،منکری را دیده‌اید که با زبان تذکر دهید اصلا لازم نیست زبان گزنده باشد و یا شما برای رفع آن منکر سخنرانی بکنید.یک کلمه بگوئید این کار شما منکر است.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها