خبرهای داغ:

برج تاريخي اسدخان میامی مرمت شد

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی،صنايع‌دستي و گردشگري شهرستان میامی گفت: مرمت برج تاريخي اسدخان واقع در بافت تاريخي شهر ميامي به پايان رسيد.
کد خبر: ۸۷۲۲۹۹۹
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره كل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، محمد صادق رضویان بيان داشت:: در این مرحله از مرمت كار سبک‌سازی، اجرای تیرپوش و اصلاح و بازسازی دیواره‌های برج، انجام پی‌بندی های لازم، اجرای کاهگل و سیم گل انجام شد.

وي گفت: عملیات مرمتی این بنای تاریخی بیشتر سبک سازی بام و ترمیم سقف‌ها، حذف اندودهای فرسوده، استحکام بخشی و ترمیم پوسته نمای این بنای تاریخی بود.

رضويان با بيان اينكه اين برج در دوره قاجار ساخته شده است، ابراز اميدواري كرد: با اجراي مرمت و احياي اين بناي تاريخي، زمينه ثبت آن در فهرست آثار ملي فراهم شود.

وي با بيان اينكه در بافت تاریخی میامی کاروانسرای شاه عباسی، مسجد آقایان، آب انبار عمارت، عمارت آقایان، حمام‌ آقایان و نیز تعدادی ساباط و دالان وجود دارد، گفت: در همین راستا با هدف حفظ بافت تاریخی و اشاعه فرهنگ حفاظت و نگهداری بافت تاريخي ميامي، برج اسد خان به عنوان یک عنصر شاخص و دارای ویژگی‌های بصری و تاریخی، مرمت و بازسازي شد.

میامی شرقی ترین شهرستان استان سمنان است شهر میامی در 240کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و در محور تهران - مشهد واقع است.طبق اسناد موجود، قدمت شهر میامی بیش از هزار سال است.

اين شهرستان داراي هفت کاروانسرا شامل میامی، سپنج (جهان آباد)، میاندشت، عباس آباد، الحاک، صدر آباد و محمد آباد پل ابریشم و چهار منطقه نمونه گردشگری شامل دشت شقایق و آفتابگردان، جنگل و آبشار نام نیک و جنگل دشت شاد و عباس آباد است.

شهرستان میامی مدفن شهید شیخ حسن جوری رهبر نهضت سربداران در کلاته میرعلم روستای فیروز آباد (دهستان فرومد) است و آرامگاه ابن یمین فرومدی شاعر قطعه سرای قرن هفتم نیز در کنار مسجد جامع فرومد واقع شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها