خبرهای داغ:

همایش گوهر علم و عفاف در مهدیشهر برگزار شد

همایش گوهر علم و عفاف با حضور بانوان مهدیشهر در این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۴۳۵۹
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در مهدیشهر، فاطمه شجاعیان، در همایش گوهر علم و عفاف که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در کانون شهید بیدقی شهرستان مهدیشهر برگزار شد، اظهار کرد: دختر عاطفه قوی دارد و سفارش اسلام به زن و دختر بیشتر از مردان است.

وی با اشاره به اینکه دختران گوهری در صدف و با ارزش هستند، گفت: پیامبر گرامی اسلام دختر را به گل تعبیر کرده و چنین تعبیری در هبچ جای دنیا پیدا نخواهد شد و پیامبر گرامی اسلام(ص) با رفتارش با دختر خود فاطمه زهرا(س)نشان داد که اسلام چقدر به زن و دختر اهمیت می دهد.

کارشناس مسائل دینی و مسائل خانواده در ادامه به حدیثی از پیامبر(ص) اشاره کرد که فرمودند«دختران چه خوب فرزندانی هستند با حیا و با عفت و هر که یکی از آنها را داشته باشد خداوند آن دختر را برای او مانعی در برابر آتش دوزخ قر ار می دهد».

شجاعیان با اشاره به اینکه خداوند در زن مدیریت قرار داده است، افزود: حیا در زنان نسبت به مردان 9 برابر است و همین حیا است که در زن قدرت ایجاد می کند و با ویژگی حیای خود بسیار از مردان قوی تر هستند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل ویژگی های خاصی که اسلام برای زنان و دختران قائل شده است؛ احکام خاصی نیز برای آنها در نظر گرفته است و این به معنی بی اهمیتی به زن نیست.

این استاد حوزه علمیه استان اظهار کرد: یکی از نقاط قوت زن این است که اهداف مثبتی دارد و هرگز در ذاتشان گول زدن مردان نیست و اگر استثنائا در جامعه این موارد را می بینیم؛ آنها آدمهایی بیمار هستند.

وی افزود: خداوند در دختران و زنان ویژگی عاطفی و مادری قوی گذاشته است.

وی با بیان اینکه یکی از احکام ویژه زنان رعایت حجاب است، اظهار کرد: یکی از دلایل حجاب که برای زن در نظر گرفته شده این است که زن می تواند مدیریت کند و به وسیله حجاب هم خودش را حفظ کرده و هم مردان جامعه را محفوظ نگه دارد.

شجاعیان با تأکید بر اینکه عدم رعایت حجاب خیانتی در حق زنان دیگر است، تصریح کرد: رعایت حجاب از جانب ما مهربانی کردن به همه زنان جامعه است و رعایت حجاب دلیل بر ضعف ما نیست اگر حجاب را رعایت نکنیم؛ اول به خودمان ضربه می زنیم.

وی در ادامه به حدیث دیگری از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد که فرمودند«هر که دختری داشته باشد و خوب تربیتش کند و او را به خوبی دانش بیاموزد و از نعمتهایی که خداوند به او عطا کرده به وفور بهرهمندش سازند آن دختر، سپر و پوشش پدر در برابر آتش دوزخ می گردد».

ارسال نظرات
پر بیننده ها