خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی قزوین:

بیشتر اقدامات دولت در راستا اقتصاد مقاومتی نظری بوده‌ است

مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی قزوین اذعان کرد:علیرغم تلاش‌های بسیار دولت در این شش ماه بیشتر اقدامات دولت در راستا اقتصاد مقاومتی به صورت نظری و تئوری بوده‌است.
کد خبر: ۸۷۲۴۶۲۳
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

حجت الاسلام علی مصائبی مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج ناحیه دانشجویی استان قزوین، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، با اشاره به اقدامات دولت درشش ماهه گذشته در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال، سال اقدام و عمل و اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده‌است می‌بایست بیشتر جهت‌گیری‌های دولت در این راستا باشد.

این مسئول با ابراز تاسف درخصوص اقدامات بی ثمر در برخی موارد دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش‌های بسیار دولت در این شش ماه بیشتر فعالیت‌ها به صورت نظری و تئوری بوده و متاسفانه شاهد اقدامات عملی و ملموسی که راهگشا باشد نبوده‌ایم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی و به ثمر رساندن آن نیازمند مدت زمان طولانی و اقدامات زیربنایی مناسب است ولی باید راهبردهای کوتاه مدت و میان مدت لازم برای پیشرفت این موضوع صورت گیرد.

مصائبی به انتظارات رهبر و مردم از دولت اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری و مردم از دولت انتظار دارند که هرچه سریع تر نظاره‌گر اقدامات عملی دولت در جهت پیشرفت اقتصاد مقاومتی در جامعه باشند.

این مسئول با اشاره به نقش جوانان در پیشرفت اقتصاد مقاومتی تصریح کرد:  دولت باید برای پیشرفت هرچه بیشتر در این زمینه به جوانان اعتماد کند و بنیه خودباوری را در آن‌ها تقویت نماید.

وی راهکارها و حمایت‌های دولت در این زمینه را بسیار تاثیر گذار دانسته و تشریح کرد: دولت باید به تولیدات داخلی، صنعت، کشاورزی و فعالان در این عرصه توجه بیشتری داشته باشد و مشوق و حامی تولیدکنندگان باشد.

مصائبی با بیان سخن مقام معظم رهبری در خصوص بیکاری جوانان تبیین کرد: حدود 60 درصد از کارخانجات رو به تعطیلی هستند و این آمار سبب بالارفتن آمار بیکاری در جامعه است، گسترش بیکاری در جامعه می‌تواند زمینه ساز بروز مشکلات روحی، روانی، وابستگی به بیگانگان و بروز خسارت‌های بسیار سنگین بر جامعه شود.

وی در خاتمه تحریم‌ها را فرصتی مناسب برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها و دستیابی به خودکفایی معرفی کرد و گفت: تهدیدها نباید سبب وابستگی ما به غرب و تسلیم در مقابل آن‌ها شود، ما باید با تدابیر مناسب تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها