خبرهای داغ:

گناهکار فقط بدحجاب نیست

گناهکار فقط بدحجاب نیست که بعضی فقط به مساله حجاب چسبیده اند این یکی از گناهان است و از خیلی از گناهان کوچک تر است،خلاف‌های فراوانی از طرف آدم‌های لاابالی در جامعه وجود دارد.
کد خبر: ۸۷۲۴۶۲۷
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در کتاب واجب فراموش نشدنی به شناخت معروف‌ها و منکر‌ها اشاره شده است که در ادامه به نکات مهم این مبحث اشاره خواهیم داشت.

*باید معروف و منکر را بشناسید

منکر را باید بشناسید،چیزهایی ممکن است به نظر بعض منکر بیاید،در حالی که منکر نباشد، باید معروف و منکر را بشناسید واقعا باید تشخیص داد که منکر است.

*بزرگترین معروف

بزرگترین نعمت خدا وجود این نظام است و بزرگترین معروف دفاع از این نظام است، این بزرگترین کاری است که باید انجام گیرد،عده ای برای مقابله با این نظام کمر بسته اند.

*گناهکار فقط بدحجاب نیست

گناهکار فقط بدحجاب نیست که بعضی فقط به مساله حجاب چسبیده اند این یکی از گناهان است و از خیلی از گناهان کوچک تر است،خلاف‌های فراوانی از طرف آدم‌های لاابالی در جامعه وجود دارد.

خلافهای سیاسی،خلافهای اقتصادی، خلاف در کسب و کار،خلاف در کار اداری،خلافهای فرهنگی این ‌ها همه خلاف است، کسی غیبت می‌کندو دروغ می‌گوید اینها جز موارد منکر است.

*خودنمایی و جلوه فروشی

وضع حجاب راه وضع عفاف را وضع تقیدات و پایبندی را خانم‌ها باید مراقبت کنند،این وظیفه است، خودنمایی و جلوه فروشی یک لحظه است و آثار سوء آن برای کشور برای جامعه برای اخلاق حتی برای سیاست آثار مخرب و ماندگار است.

خانم‌ها خیلی باید مراقبت کنند مسئله حجاب را مسئله عفاف را وظیفه آنها است افتخار آنهاست،شخصیت آنها است.

*منکرات در خانواده

در محیط خانواده هم می‌شود نهی از منکر کرد، در بعضی از خانواده ها حقوق زنان رعایت نمی‌شود،در بعضی از خانواده‌ها بخصوص حقوق کودکان رعایت نمی‌شود.این‌ها را باید به آن‌ها تذکر داد و از آن‌ها خواست.

*منکرات جامعه

منکراتی که در سطح جامعه وجود دارد و می‌شود از آن‌ها نهی کرد، اتلاف منابع حیاتی،اتلاف برق،اتلاف وسایل سوخت،اسراف در نان نا این همه ضایعات نان داریم،اصل این کار یک منکر است،یک منکر دینی،منکر اقتصادی ئ اجتماعی است و نهی از منکر هم لازم است.

1003/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها