انتشارات روایت فتح :

شهید اعطایی؛ از شرط برای ازدواج تا حفظ قرآن پشت چراغ قرمز

یک نویسنده از نگارش کتابی درباره شهید اعطایی خبر داد و گفت: خاطراتی از این شهید از شرطش برای ازدواج تا حفظ قرآن پشت چراغ قرمز به همراه همسرش بیان شده است.
کد خبر: ۸۷۲۵۰۷۲
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
به گزارش سرویس مدیریت ارتباطات و امور رسانه بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ،  زهرا رحمانی، نویسنده درباره کتاب «شهید اعطایی» گفت: این کتاب درباره شهید احمد اعطایی، شهید مدافع حرم به نگارش درآمده و سه بخش از زندگی شهید شامل کودکی، جوانی و شهادت در این اثر تبیین شده است. 
وی افزود: این کتاب خاطراتی از بخش‌های یادشده را شامل می‌شود که از زبان همسر، مادر، خواهر و همرزمان شهید بیان شده است. ابتدای کتاب با خاطراتی از مادر از دوران کودکی را شامل می‌شود، سپس خاطرات همسر از زمان ازدواج تا شهادت را دربرمی‌گیرد و سپس به خاطراتی از همرزمان شهید در بخش شهادت اختصاص یافته است.
رحمانی درباره ویژگی‌های شهید اعطایی گفت: این شهید به گفته همسرش، مقید به مسائل دینی و به ویژه ولایت فقیه بوده است، از حیث اخلاقی نیز بسیار مهربان بود و ارتباط خوب و لطیفی با فرزندانش داشت. خواندن نماز اول وقت و حضور در هیئت‌های مذهبی و فعالیت در مسجد در اولویت‌هایش قرار داشت.
وی با اشاره به ازدواج این شهید بیان کرد: به روایت همسر شهید، وی قبل از ازدواج شرط کرده بود هر جا ظلمی وجود داشته باشد، آرام نخواهد نشست و برای از بین بردن ظلم حضور خواهد یافت و براساس همین شرط هم در جبهه‌های دفاع از سوریه حضور یافت و به شهادت رسید.
این نویسنده تصریح کرد: شهید اعطایی، ارتباط زیادی با قرآن داشت و اواخر عمرش، با همسرش تصمیم گرفته بودند قرآن را حفظ کنند و سعی می‌کردند در راه تزکیه نفس قدم بردارند. همسرش از حفظ آیات قرآن خاطره‌ای نقل می‌کند که؛ چون با موتور سیکلت تردد می‌کردیم، یک بار آیه‌ای طولانی را نمی‌توانست حفظ کند و برای این کار آن را در برگه‌ای نوشت و بر روی آن چسبانده بود تا وقتی که پشت چراغ قرمز حفظ کند. همچنین برخی مواقع پشت چراغ قرمز، یا قرآن می‌خواندیم یا حفظ می‌کردیم.
گفتنی است، این کتاب هم اکنون در مرحله انجام مصاحبه با مادر و همرزمان شهید احمد اعطایی است و با نهایی شدن کار آن، از سوی انتشارات روایت فتح به چاپ خواهد رسید.
ارسال نظرات