خبرهای داغ:

اخلاق و عقلانیت شاخص توسعه یافتگی جامعه است

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برآورد اخلاق و عقلانیت شاخص و ملاک توسعه یافتگی در جامعه قلمداد می شود.
کد خبر: ۸۷۲۵۴۲۴
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، حجت الاسلام محمدتقی فاضل میبدی روز چهارشنبه در آیین پایانی همایش علمی، پژوهشی سیمای امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی در ادبیات پایداری که در تالار وحدت دانشکده فرهنگ و هنر کرمانشاه برگزار شد؛ گفت: کاهش جرم و تخلف در هر جامعه ملاکی برای سنجش توسعه یافتگی است.
وی افزود: در رویدادهای تاریخی که برای ائمه اطهار به وقوع پیوسته یک اصل مشترک که همان ظلم ستیزی و تلاش برای احیای عدالت است دیده می شود که واقعه کربلا و پذیرفتن پیشنهاد ولایتعهدی امام رضا (ع) از سوی مامون مصداقی بر این ادعاست.
حجت الاسلام میبدی اظهار کرد: ما شیعیان برای مظلومیت ائمه در دوران خودشان بارها مرثیه گفته و اشک ریخته ایم ولی باید توجه داشت که این مظلومیت تنها به آن دوران تاریخی ختم نمی شود و مظلومیت ائمه در دوران کنونی در بخش فرهنگی احساس می شود.
به گفته وی، به همان اندازه که برای مظلومیت ائمه گریستیم باید به مظلومیت فرهنگی آنان توجه کنیم و این کمبود را جبران نماییم.
حجت الاسلام فاضل میبدی اظهار کرد: نسل امروز با فرهنگ و آرمان های والای ائمه اطهار (ع) کم آشنا هستند به همین دلیل دعوت به دین شناسی باید با تامل صورت گیرد.
وی با اشاره به فرمایش امام رضا (ع) اظهار کرد: بنا به فرموده این امام بزرگوار، عقل دوست انسان و جهل دشمن آنست و اگر عقل و خرد در هر کاری لحاظ می شد امروز شاهد این همه جنایت و بی قانونی در دنیا نبودیم.
وی با بیان اینکه در دنیای امروز آدم دوستی کم رنگ شده است؛ افزود: تعالیم اسلام تحمیلی نیست بلکه تعقلی و تعلیمی می باشد.
در پایان نفرات برتر این همایش معرفی شدند.
براساس رای داوران، مقاله 'بررسی مولفه های ادبیات پایداری در اشعار رضوی' نوشته دکتر احمد خلیلی به عنوان مقاله برگزیده و برتر معرفی شد.
مقاله 'بازتاب فرهنگ پایداری رضوی در شعر انقلاب و دفاع مقدس' نوشته پریسا احمدی دوم شد و مقاله 'بررسی تلویحات رضوی در شعر دفاع مقدس' نوشته شبنم کریم شاهی ملایری و مهتاب صوابی' مشترکا رتبه سوم را بدست آورد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار