خبرهای داغ:

بازدید خبرنگاران از پروژه های در دست اقدام اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان شاهرود

خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات از پروژه های ر دست احداث اداره اوقاف و امورخیریه شاهرود بازدید کردند.
کد خبر: ۸۷۲۶۸۰۴
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شاهرود به دعوت اداره اوقاف و امورخیریه شاهرود از پروژه های در دست احداث این اداره در شهر شاهرود بازدید و از نزدیک با سیر ساخت و تکمیل آنها آشنا شدند.

در ابتدای این بازدیدها، اصحاب رسانه از پارکینگ طبقاتی اداره اوقاف واقع در میدان حجاب شاهرود بازدید کردند که 45 درصد پیشرفت فیزیکی در فضایی 21هزار مترمربعی ساخته می شود و سه طبقه منفی و شش طبقه مثبت دارد و یک هایپرمارکت بزرگ نیز ساخته می شود.

در این سازه بزرگ برای اولین بار در استان سمنان از سیستم سازه ای اسکلت (کریج بُن) استفاده شده در این سامانه به جای بتن از یک مکعب پلاستیکی استفاده می شود که سبب سبک شدن سازه و قیمت تمام شده ارزان تر نسبت به بتن و بلوک را شامل شود و به گفته رئیس اداره اوقاف تلاش هست تا اردیبهشت سال 96 افتتاح شود.

در ادامه بازدیدها، از پروژه 24 واحدی مسکونی بازدید شد که تازه پی آن گود برداری شده است که در قالب دو بلوک شش طبقه با زیرزمین هفت طبقه طراحی شده که هز واحد 135 تا 140 متر مربع خواهد بود که با سیستم کریج بن ساخته می شود که ستون ها حذف و فقط در مسیر راه چله ها و آسانسور ستون قرار دارد که از لحاظ ریالی و سبکی سازه به صرفه است.

بازدید از مجتمع اداری فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه برنامه دیگری بود که مورد بازدید قرار گرفته که در سه طبقه در قالب اداری و سالن آمفی تائتر و همچنین 3 سوئیت برای اسکان طراحی و اجرا شده که تا سه ماه دیگر به بهره برداری می رسد و هزینه آن از درآمد پارکینگ طبقاتی تامین و احداث می شود که قرار است اداره اوقاف و امورخیریه شاهرود به این مکان منتقل شود.

در ادامه بازدیدها خبرنگاران از باغ سیب ملا احمد ملک مجنی در شهر مجن بازدید کردند که این باغ در 4 هکتار و دارای درخت سیب و 40 ساعت آب است که درآمد آن برای عزاداری سه شب دهه فاطمیه و سه شب ایام سهادت امیرالمونین و هزینه امام جماعت رابط مسجد امام حسین(ع) مجن صرف می شود و 3 کارگر ثابت مشغول به کار هستند و از قبل این باغ دو باغ دیگر که قریب به 2.5 هکتار است نیز خریداری شده که زردآلو و آلبالو ست و تمام محصول باغ با مزایده به فروش می رسد.

رئیس اداره اوقاف با اشاره به اینکه 35 درصد آب کشاورزی شاهرود موقوفه است گفت تمام درآمدی که از این آب ها بدست می آید صرف قنات و میرآب و چاه و هزینه های جانبی می شود اما از همین باغ ملک مجنی هر سال 130تا140میلیون تومان کمک به اوقاف می شود که بسیار اهمیت دارد و این خدمات و کمک وقف را نشان می دهد.

مجیدی با بیان اینکه هزار هکتار در مجن وقف داریم افزود: چشمه هفت رنگ و سد پایین آن جزو وقفیات است و هفت کاروان در شهرستان شاهرود موقوفه هست و حتی کاروان میاندشت هم موقوفه بوده که متاسفانه به علت عدم دفاع خوب در دادگاه از اداره اوقاف گرفته شده است.

در پایان این بازدیدها با حضور امام جمعه و شهردار شهر مجن مرکز فرهنگی قرآنی شهر مجن افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مرکز فرهنگی در سه طبقه احداث شده که طبقه زیرین آن سرویس بهداشتی و طبقه همکف مرکز قرآنی و طبقه دوم آن سه سوئیت طراحی شده که برای اقامت زائران به همت هیئت امنای امامزاده ابراهیم شهر مجن احداث شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها