خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان مطرح کرد

بازدارندگی در برابر دشمن بزرگترین اثر دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان یکی از بزرگترین اثرات دفاع مقدس را عامل بازدارندگی در برابر دشمن برشمرد و گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها جزیره امن و با ثبات در دنیا مطرح می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۹۲۶۵
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی ظفری امروز در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان همدان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ثبت خاطرات دفاع مقدس اظهار داشت: ما مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان مدعی هستیم که توانایی انجام این کار را داریم پس امیدوارم خداوند متعال ما را یاری کرده تا در این مسیر قدم‌هایی را برداریم.

وی افزود: فضای کنونی ایجاب می‌کند تا خاطرات دفاع مقدس بیان شود به همین دلیل نیز هر ساله قبل از شروع هفته دفاع مقدس ابلاغیه تشکیل ستاد بزرگداشت دفاع مقدس به استان‌ها ارسال شده و ضرورت دارد تا قبل از شروع هفته دفاع مقدس برای هماهنگی بیشتر بین نهادهای متولی جلساتی برگزار شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه دفاع مقدس و حوادث آن تندیس زنده‌ای از فداکاری ملت ایران است، گفت: این حماسه بزرگ برای ما و نسل‌های آینده حرف‌های به روزی را دارد اما متأسفانه ما هنوز آن طور که باید وارد عرصه معرفی دفاع مقدس نشده‌ایم و باید زمان بگذرد تا عظمت این حماسه بزرگ معلوم شود.

وی یکی از بزرگترین اثرات دفاع مقدس را عامل بازدارندگی در برابر دشمن برشمرد و بیان کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها جزیره امن و با ثبات در دنیا مطرح می‌شود.

ظفری با تأکید بر لزوم حضور در جبهه مقاومت تصریح کرد: شهدای مدافع حرم از دو بعد معنوی و اجتماعی در جبهه مقاومت حضور دارند اول از حریم اهل بیت(ع) دفاع کرده و دیگری اینکه آنها با نگاه کلان و راهبردی‌تری جنگ را از فضای داخل به خارج از کشور انتقال دادند.

وی افزود: در گفت‌وگویی که با یکی از سرگردگان دستگیر شده جریان‌های تکفیری داشتیم وی به وضوح اعلام کرد که با شروع جنگ خدا را شاکر شدیم که می‌توانیم در ایران بجنگیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با تشریح اقدامات یگان‌های امنیتی در کشور عنوان کرد: تیمی که در کرمانشاه توسط سربازان گمنام به هلاک رسید از همان ابتدای شکل‌گیری تحت نظر نیروهای امنیتی ما قرار داشتند تا قبل از دستگیری، مشکلی را برای مردم ایجاد نکنند.

وی با تأکید بر اینکه امسال می‌خواهیم با برنامه و شکلی جدید هفته دفاع مقدس را در استان گرامی بداریم، گفت: از یگان‌های نظامی دعوت می‌کنیم تا در این ایام در باغ موزه دفاع مقدس حضور یافته و برنامه‌های خود را برگزار کنند.

ظفری خطاب به مسئولان تأکید کرد: مطمئن باشیم اگر روزی به دفاع مقدس نگاه انحصاری داشته باشیم نتیجه لازم را به دست نمی‌آوریم پس باید همه باهم به فکر ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه باشیم و امسال مراسمی در شأن شهدای والامقام این حماسه برگزار کنیم.

* تجلیل از سربازان نمونه یگان‌های نظامی در باغ موزه دفاع مقدس

جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همدان نیز با تشریح برخی برنامه‌ها اظهار داشت: امسال مسئول برگزاری مراسم صبحگاه، رژه نیروهای مسلح در استان و دیدار با نماینده ولی‌فقیه درهمدان، نماینده ارشد آجا در همدان است.

خلیل الهی‌تبار با بیان اینکه امسال نیز همانند دو سال گذشته مراسم تجلیل از سربازان نمونه یگان‌های نظامی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود، بیان کرد: برگزاری هفت شب خاطره در باغ موزه دفاع مقدس، اجرای برنامه ترکیبی و شاد برای خانواده‌ها، اجرای برنامه در روز بزرگداشت فرماندهان، برپایی نمایشگاه در میدان امامزاده عبدالله(ع) با مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به شعار هفته دفاع مقدس گفت: فضاسازی شهری، تبلیغات، عطر افشای مزار شهدا، تجلیل از سربازان و پیشکسوتان، برگزاری نمایشگاه عکس، نمایش تولیدات تلویزیونی و رادیویی، برگزاری مسابقات ورشی و فرهنگی، برگزاری کنسرت موسیقی ویژه کودکان و نوجوانان با محوریت آثار موسیقی تولید شده در حوزه دفاع مقدس از جمله برنامه‌های این هفته است.

جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همدان ابراز داشت: برگزاری طرح رفاقت با شهدا، برپایی نمایشگاه آثار مردمی در باغ موزه دفاع مقدس، اجرای پرده‌خوانی دفاع مقدس با حضور استاد شایانی و برپایی نمایشگاه هوایی ناجا به مناسبت نخستین پاسخ همافران پایگاه شهید نوژه به حملات دشمن در هشا سال دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های پیشنهادی برای بزرگداشت این هفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات