خبرهای داغ:
18تا 24 شهريور امسال؛

جشنواره فولكلور البرز نشينان در سمنان برگزار مي شود

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان گفت: جشنواره فولكلور البرز نشينان از 18 تا 24 شهريور در سمنان برگزار مي‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۹۷۴۸
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان،‌به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان، حسين خواجه بيدختي بيان داشت: اين جشنواره با هدف جذب گردشگر به استان سمنان، معرفي آداب و رسوم البرز نشينان به هم استانيها، زائران حرم رضوي و مسافران و افزايش روحيه شادابي و نشاط در مردم اجرا مي‌شود.

وي گفت: اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و هنري، مراسم آئيني و موسيقي، برپايي نمايشگاه صنايع دستي و عرضه سوغات و خوراك‌هاي محلي، برپايي نمايشگاه فرهنگ مكتوب و اسناد خطي و .... از جمله برنامه‌هاي اين جشنواره است كه هر روز آن به طور اختصاصي به يك استان اختصاص خواهد داشت.

بيدختي افزود: اين جشنواره از هجدهم شهريور ماه و همه روزه از ساعت 18 تا 23 در محل پارك سيمرغ سمنان برگزار مي‌شود.

وي با بيان اينكه مناطق در حاشيه رشته كوههاي البرز در طول تاريخ شاهد رخدادها و وقايع مهم تاريخي و فرهنگي بوده اند، گفت: اين مناطق به اين دليل داراي آداب و رسوم و آئين‌هاي منحصر به فردي هستند.

استان سمنان در نوار جنوبي رشته كوههاي البرز قرار دارد. اين استان خاستگاه فرهنگ‌ها و آداب و رسوم كهني است كه شماري از اين آئين‌ها به يادگار مانده اند، بر اين اساس تا كنون 61 اثر معنوي استان سمنان در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.

فولکلور يا فرهنگ عامّه میراث قومی و معنوی یک ملت است. فولکلور هر منطقه مجموعه ای از رفتارها ، گفتارها ، پوشش ها ، آداب و رسوم و عاداتی است که افراد آن منطقه، آنها را از گذشتگان و نیاکان خود به ارث برده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها