خبرهای داغ:
تحلیل خبرنگار خبرگزاری بسیج:

چه وقت احاد یک ملت آمر به معروف و ناهی از منکر می‌شوند

امر به معروف فقط این نیست که ما، برای اسقاط تکلیف، دو کلمه بگوییم آن هم در مقابل منکراتی که معلوم نبست از مهم‌ترین منکرات باشند همه باید به معنای واقعی در متن مسائل کشور حضور داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۳۰۵۸۵
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، با توجه به اهمیت مبحث امر به معروف و نهی ازمنکر باید مهم بودن این مسئله مورد بررسی قرار بگیرد،مقام معظم رهبری در کتاب واجب فراموش نشدنی به اهم این مبحث پرداخته است.

*مهم ترین وظیفه:

مهم‌ترین وظیفه‌ای که در صراط امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، این است که نیروهای مومن و آمر به معروف و ناهی از منکر و آن‌هایی که در نظام اسلامی انگیزه دارند، باید در صحنه باشند. حزب‌اللهی بودن، یعنی آماده کار بودن ارای انجام تکلیف الهی. این یک ارزش است؛ یک ارزش انقلابی است.

*بسیجی باید در وسط میدان باشد:

امروز عده‌ای به اسم سازندگی خودشان را غرق در پول و دنیا و ماده پرستی می‌کنند.آن‌چه که جامعه ما را فاسد می‌کند، غرق شدن در شهوات است؛ از دست دادن روح تقوا و فداکاری است؛ یعنی همان روحیه‌ای که در بسیجی‌هاست. بسیجی باید در وسط میدبن باشد تا فضیلت‌های اصلی انقلاب زنده بماند.

*چه وقت احاد یک ملت آمر به معروف و ناهی از منکر می‌شوند:

امر به معروف فقط این نیست که ما، برای اسقاط تکلیف، دو کلمه بگوییم. آن هم در مقابل منکراتی که معلوم نبست از مهم‌ترین منکرات باشند. همه باید به معنای واقعی در متن مسائل کشور حضور داشته باشند،؛ همه کار داشته باشند به کارهای جامعه؛ همه اهتمام داشته باشند؛ همه آگاه باشند؛ همه معروف‌شناس و منکرشناس باشند. این، به معنای یک نظارت عمومی است؛ یک حضور عمومی است؛ یک همکاری عمومی است؛ یک همکاری عمومی است؛ یک معرفت بالا در همه است.

*حضور برجسته عناصر حزب اللهی

دستگاه‌های اجرایی،اعم از دستگاه‌های دولتی، قضایی باید به طور عملی این ارزش را در ماموران و کارگزاران مورد توجه قرار دهند،یک دستگاه اداری سالم زمانی کارآیی بیشتری خواهد داشت که عناصر مومن،عناصر خالص، عناصری که به معنای حقیقی کلمه حزب اللهی هستند در آنجا موثر باشند.

*جایگاه قشرهای مختلف در امر به معروف و نهی ازمنکر

قشرهای مختلف باید جایگاه خود را در امر به معروف و نهی از منکر پیدا کنند،هر کسی جایگاهی دارد و اینکه کار، کار مردمی است، و اینکه علمای دین باید مردم را هدایت و راهنمایی کنند و کیفیت امر به معروف و نهی از منکر را بیان کنند و منکر را برای آن‌ها شرح دهند.

 

 

1102/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها