سردار نقدی در افتتاحیه المپیاد پایگاه های استعدادیابی ورزش بسیج: نوجوانان ورزشکار با جهاد در عرصه تحصیل، تهذیب و ورزش، راه شهدا را ادامه دهند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در افتتاحیه هشتمین المپیاد پایگاه های استعدادیابی ورزش بسیج گفت: خاطر نوجوانان ورزشکار باید سه توصیه مقام معظم رهبری را سرلوحه خودشان قرار دهند و با جهاد در عرصه تحصیل، تهذیب و ورزش، راهی که شهدا رفته اند را به آخر برسانند و برای آزاد بیت المقدس آماده شوند.
کد خبر: ۸۷۳۳۴۵۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم ضمن تبریک موفقیت های ورزشکاران بسیجی، خطاب به ورزشکاران حاضر در این دوره از المپیاد اظهار کرد: امروز به سرزمین قهرمانان بزرگی پای گذاشته اید که همه مدیون قهرمانان نام آور آن هستیم، شهیدانی همچون شهید مرتضی یاغچیان که این دوره از مسابقات به نام ایشان مزین شده است امیدواریم موفقیت‌های کشور که به برکت خون شهیدان حاصل شده تداوم یابد.

سردار محمدرضا نقدی به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه تحصیل و تهذیب و ورزش اشاره کرد و گفت: در مقابل دشمن می کوشد با استفاده از ابزارهایی همچون زر، زور و تزویر ما را نوکر خود نماید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه تهذیب یعنی پرورش نفس، گفت: تهذیب با گناه نکردن و انجام واجبات محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه با تحصیل علم می‌توان ترفند دشمن را خنثی کرد، یادآور شد:‌ در مقابل زور باید قوی باشیم و به ورزش بپردازیم تا زیر بار زور نرویم و به کسی ظلم نمی‌کنیم زیرا اگر انسان ضعیف باشد در مقابل زورگویان مجبور به تسلیم است.

سردار نقدی توکل بر خدای متعال و تلاش را دو ابزار مهم، موفقیت در ورزش برشمرد و افزود: ورزشکاران بسیجی با روحیه خستگی ناپذیر و پشتکار می توانند بر سکوهای قهرمانی قرار گیرند البته مهم‌تر از آن بندگی خداوند است و ورزشکاری که قرآن را بر دست می‌گیرد اعتقاد او از قهرمانی مهم‌تر است.

وی خاطر نشان کرد: شتاب علمی کشورمان در طول ۳ سال اخیر کاهش یافته است و ما شاهد تضعیف روحیه خودباوری هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، با تاکید بر اینکه دشمن می‌داند که با توپ و تانک نمی‌تواند در برابر نسل جوان و ملت ایران بجنگد، گفت: جنگ جدید دشمن جنگ نرم فرهنگی است و دشمن امروز با نسل جوان ما در حال دشمنی است.

وی اضافه کرد: جهاد علمی و فرهنگی به همراه خودباوری لازمه مقابله با دشمن است و در شرایط کنونی ترویج فرهنگ جهاد کمتر از جهاد نیست.

سردار نقدی خاطر نشان کرد: امروز در جنگ نرم هستیم در این جنگ دشمن دنبال گمراه کردن و مأیوس کردن ماست تا سر تسلیم مقابل او فرود آوریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه امروز نام کشور به برکت شهدای هشت سال دفاع مقدس می درخشد،خاطر نشان ساخت: در زمان جنگ نوجوانان بسیجی با حضور در جنگ از کشور دفاع کردند لذا امروز نیز دانش‌آموزان و نوجوانان باید از نظر ذهنی و جسمی برای مبارزه با دشمن آماده باشند.

سردار نقدی افزود: در روزهایی که دشمن از رویارویی با توپ، خمپاره و اسلحه ناامید شده است، رو به جنگ نرم آورده و همه باید هوشیار باشند، ورزش وقوی شدن بدون آمادگی روحی و معنوی، به عاملی برای مبارزه با مظلومان تبدیل می شود، کاری که هم اکنون آمریکا در کشورهای مختلف از یمن، افغانستان و ... آن را انجام می دهد. به همین خاطر نوجوانان ورزشکار باید سه توصیه مقام معظم رهبری را سرلوحه خودشان قرار دهند و با جهاد در عرصه تحصیل، تهذیب و ورزش، راهی که شهدا رفته اند را به آخر برسانند و برای آزاد بیت المقدس آماده شوند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کشور تاکید کرد: سبک زندگی و باورهای شهداء درس‌های فروانی دارد که لازم است نوجوانان برای فراگیری آن اقدام کنند.



ارسال نظرات