خبرهای داغ:

برگزاري مسابقات قرآن كاركنان قرارگاه عملياتي لشگر 16 زرهي

مسابقات قرآن كريم كاركنان پايور و وظيفه (مرحله مقدماتي)قرارگاه عملياتي لشگر 16 زرهي و تيپ 116 شهيد صفوي قزوين در مسجد حضرت امام خميني (ره)اين پادگان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۳۴۵۰۵
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مسابقات قرآن كريم كاركنان پايور و وظيفه (مرحله مقدماتي)قرارگاه عملياتي لشگر 16 زرهي و تيپ 116 شهيد صفوي قزوين در مسجد حضرت امام خميني (ره)اين پادگان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمين مقيمي خطاب به شركت كنندگان قرآني ،شركت در مسابقات قرآن را توفيقي از طرف خداوند منان دانست و با اشاره به ويژگي هاي قرآن كريم اظهار کرد: قرآن كتاب كرامت است و كريم به كسي مي گويند كه احسان مي كند و اين كتاب نفع و احسان و خيررساني مي كند  چرا كه قرآن از لوح محفوظ آمده و خودش آيات خود را حفظ كرده تا به دست ما رسيده است ،اما در رابطه با تورات و انجيل نمي توان چنين ادعايي كرد.

وي در ادامه از عظمت هاي قرآن همچون موعظه، شفاء و تبيان گفت و ياد آور شد: بايد با كتاب آسماني مسلمانان انس گرفت تا زبان و معاني آن را فهميد و البته بايد به اين موضوع هم توجه كرد كه قرآن كتاب پيامبر نيست و آن هايي كه مي گويند لفظ قرآن از پيامبر است قرآن را نفهميده اند.

 مقيمي در پايان خطاب به كساني كه قرآن را سبك مي شمارند گفت: مصيبت بزرگي است كه وقتي مي بينيم انسان هاي تحصيل كرده آن هم با مدارك بالا نمي توانند قرآن را بخوانند و مهم تر از آن اينكه قرائت قرآن بايد سبب ازدياد ايمان شود براي مثال وقتي مصيبت ديده اي قرآن مي خواند يا مي‌شنود بايد آرام شود.  

در پايان اين دوره از مسابقات به نفرات برتر شركت كننده در رشته حفظ ، قرائت (ترتيل و تحقيق ) ، مفاهيم  و اذان لوح تقدير و جوايزي اهدا شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها