عضو کارگروه بهداشت و درمان مجمع عالی بسیج تربت حیدریه خبر داد

افزایش ۳۰ درصدی ضریب اشغال تخت در بیمارستان ۹ دی تربت حیدریه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش فرانشیز، آمار مراجعین به بیمارستان آموزشی درمانی 9 دی در این مدت 30 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۷۳۴۹۷۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمدرضا بهروز در این خصوص اظهار داشت: اجرای طرح تحول نظام سلامت از مهمترین اقدامات حوزه درمان در سه سال گذشته می باشد که از سال ۹۳ با ۶ بسته از جمله افزایش زایمان طبیعی و کاهش سزارین که در این شاخص ما توانستیم سزارین را نسبت به پایه ۲۰ درصد کاهش دهیم و آمار زایمان طبیعی را بالاببریم بطوریکه تقریبا هفت هزار زایمان طبیعی در بیمارستان آموزشی ،درمانی نهم دی انجام شده است.
 
وی ادامه داد: کاهش فرانشیز بسته دیگر این طرح بوده که در نهایت آمار مراجعین به بیمارستان افزایش پیدا کرده و طبق بررسی های صورت گرفته ضریب اشغال تخت در بیمارستان از ۶۵ درصد به ۹۶٫۲ درصد رسیده است.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از بسته اقامت پزشکان یاد کرد و افزود: پزشکان بصورت ۲۴ ساعته در بیمارستان حضور دارند، بطوریکه در سال ۹۳ در ۴تخصص داخلی، بیهوشی، جراحی و زنان پزشکان جذب و در سال ۹۴ رشته اطفال به مجموع آنها اضافه گردید.
 
وی گفت: همچنین در خصوص ارتقاء ویزیت ماقبل از سال ۹۳ در یک کلینیک تخصصی به مردم ارائه خدمات می کردیم که بعد از اجرای طرح تحول با آغاز فعالیت کلینیک دوم شاهد افزایش بیش از ۱۴۰درصد آمار مراجعه به کلینیک ها داشته ایم. بهروز، ماندگاری پزشکان متخصص را از دیگر اقدامات انجام شده در سه سال گذشته عنوان کرد و افزود: از سال ۹۳ تاکنون ۴۰پزشک متخصص و ۲ پزشک فوق تخصص جذب دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه شده اند.
 
 وی در خصوص اجرای بسته هتلینگ گفت: فعالیت های زیادی در این حوزه رخ داده که بازسازی وبهسازی اورژانس،بخش های زنان آندوسکوپی و پروژه های زایشگاه خصوصی، کلینیک تخصصی ویژه، اورژانس و غربالگری سرطان و ساختمان ام آر آی و هم چنین ارتقاء تجهیزات پزشکی بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی، راه اندازی مرکز شیمی درمانی و اولین مرکز سنگ شکن برون اندامی جنوب خراسان رضوی، اتاق عمل چشم بخشی از اقدامات صورت گرفته در این مدت سه سال بوده است. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها