نامه سرگشاده اساتید بسیجی کشور به شورای عالی فرهنگی:

ثبت روز "تعامل و گفتگوی سازنده با جهان"در تقویم کشور توهین به فرهنگ ملت ایران است

شرکت کنندگان در هفدهمین اجلاس سالانه سازمان بسیج اساتید در مشهد با صدور نامه سرگشاده به ریاست و اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی اعتراض خود را به ثبت 23 تیرماه با عنوان روز "تعامل و گفتگوی سازنده با جهان"در تقویم کشور اعتراض خود را نشان دادند.
کد خبر: ۸۷۳۷۷۸۷
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، شرکت کنندگان در هفدهمین اجلاس سالانه سازمان بسیج اساتید به ریاست و اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی نامه سرگشاده‌ای صادر کردند که متن ان به شرح زیر است:

 
بسمه تعالی

العزه لله و لرسول و للمومنین

نامه سرگشاده شرکت کنندگان در هفدهمین اجلاس سازمان بسیج اساتید

ریاست و اعضای محترم شورایعالی انقلاب فرهنگی

سلام علیکم؛

شنیدن این خبر که بعضی از اعضای محترم شورایعالی انقلاب فرهنگی برآنند تا روز 23تیر، مصادف با روز تصویب برجام، را به عنوان روز "تعامل و گفت و گوی سازنده با جهان"در تقویم کشور ثبت نمایند، باعث تعجب و تاسف شدید شد.
 
ما اساتید شرکت کنندگان در این اجلاس چنین اقدامی را از سوی هر کس و هر مقامی توهین به تاریخ و فرهنگ ملت متمدن ایران به ویژه دانشگاه هیان عزیز می دانیم.
 
رجاء واثق دارد چنانچه آمریکایی ها چنین تصمیمی برای ثبت در تقویم ملی خود اتخاذ می کردند، هم به این جهت که پیشینه و تاریخ تولد آنها به 250سال نمی رسد وهم به این علت که اساساً به مسأله ای به نام تعامل و گفت و گو جز برای تحمیل خواسته های نامشروع خود اعتقادی ندارند، جای تعجب نبود اما نه برای ملت متمدن ایران که در دوران تاریخی خویش نیمی از جهان را اداره می کرد و بعد از اسلام نیز در قرون متمادی تمدن بزرگ اسلامی پیش قراول این تمدن طلایی بوده و دانشمندان، تجار و بازرگانان آن با تعامل و گفت و گوی سازنده اسلام عزیر را در اقصی نقاط جهان نشر دادند تا آنجا که مهاجمان خونخوار مغول را مشرف به این آئین آسمانی نمودند. فلذا شایسته است با رویکردی واقع گرایانه و بر اساس منویات امام المسلمین این روز به نام روز "بد عهدی آمریکا"در تقویم رسمی کشور نام گذاری گردد تا یادآور همیشگی سلطه گری، مکر و بدعهدی آنان باشد.

والسلام علیکم و الرحمه اله

اساتید و مدرسان شرکت کننده در هفدهمین اجلاس سازمان بسیح اساتید کشور-مشهد مقدس- 95/06/10
ارسال نظرات
پر بیننده ها