خبرهای داغ:
امام جمعه شهمیرزاد:

توجه به قرآن از توصیه‌های شهداست/ نظام اسلامی بر پایه تعالیم الهی شکل گرفت

امام جمعه شهمیرزاد گفت: توجه به قرآن کریم از توصیه‌های شهدا بوده و نظام اسلامی نیز بر پایه تعالیم الهی شکل گرفته است.
کد خبر: ۸۷۴۱۷۱۱
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شهمیرزاد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدداوود احمدپناه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن کریم استان سمنان در مهرماه امسال، با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از تعالیم قرآنی بوده و امروز باید به این امر توجه شود، اظهار داشت: ما همواره یادواره‌های شهدایی برگزار می‌کنیم، در حالی که شهدا نیاز به یادواره ندارند و امروز باید به وصیت‌های شهیدان انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و اهمیت دادن و مطالعه کلام الهی است، توجه شود.

وی تصریح کرد: وضع حجاب امروز در جامعه خوشایند نیست و خانواده‌های شهدا از این امر ناراحت هستند؛ اگر تعالیم قرآنی به خوبی در جامعه جاری و ساری شود، مشکلات این بخش نیز تا حدود زیادی برطرف خواهد شد.

امام جمعه شهمیرزاد گفت: امروز نیاز است تا برخورد کاربردی با قرآن کریم در کشور فرهنگ‌سازی شود و با ملایمت امر به معروف و نهی از منکر برگرفته از کلام الهی در جامعه‌مان رواج یابد.

احمدپناه ادامه داد: اگر با عمل به دستورات قرآنی و با عنایت خداوند متعال، در جامعه حجاب اسلامی فراگیر شود، مهم‌ترین پیام شهدای عزیزمان یعنی عمل به دستورات الهی و حفظ حجاب محقق شده است.

وی گفت: امروز یادواره‌های شهدایی که در سراسر کشور برگزار می‌شود، راهی برای رسیدن به آرمان‌ها و توجه به چشم‌انداز شهداست و باید در این برنامه‌ها نیز فرهنگ قرآنی و خواسته‌های شهدا در عمل به دستورات الهی ترویج شود.

امام جمعه شهمیرزاد گفت: شهدا ستاره‌های هدایت با تابندگی فوق‌العاده بالا محسوب می‌شوند تا ما راه را گم نکنیم و از مهم‌ترین وصایای شهدا، حفظ ارزش‌هاست و رنگ خدا در زندگی شهدا پررنگ بود.

احمدپناه گفت: عمل به دستورات قرآنی نقطه مشترک وصیت‌نامه‌های همه شهدا محسوب می‌شود و امروز باید این امر در جامعه تبیین شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها