خبرهای داغ:
دبیر جشنواره گردشگری ایل سنگسری خبر داد؛

برگزاری جشنواره گردشگری ایل سنگسر با محوریت «نان و لبنیات»

دبیر جشنواره گردشگری ایل سنگسری خبر داد؛ جشنواره گردشگری ایل سنگسر 24 شهریورماه به مدت سه روز با محوریت نان و لبنیات برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۴۱۷۳۴
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهدیشهر، نشست خبری جشنواره گردشگری ایل سنگسری با حضور حضور خواجه بیدختی مدیر کل میراث فرهنگی استان، ارگی فرماندار و بیدقی دبیر جشنواره گردشگری ایل سنگسری در عمارت خیل خان مهدیشهر با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد.

در این نشست دبیر جشنواره گردشگری ایل سنگسری اظهار کرد: در سال گذشته این جشنواره با عنوان کوچ بهاره برنامه ریزی و به اجرا در آمد ولی امسال متفاوت وبا محوریت نان ولبنیات برگزار می شود.

منصور بیرقی تصریح کرد: از سال گذشته پتانسیل و ظرفیت های گردشگری را در شهرستان شناسایی کردیم و تصمیم گرفتیم هر ساله جشنواره گردشگری ایل سنگسری را در قالب یک موضوع خاص پیگیری و برگزار کنیم.

وی گفت: با توجه به شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل سعی کردیم اقتصاد مقاومتی را در محوریت جشنواره مد نظر قرار دهیم و نان و لبنیات را که نمونه بارزی از اقتصاد درون زای مردم مهدیشهر است را به عنوان موضوع جشنواره قرار دادیم.

بیرقی با اشاره به تنوع وگستردگی محصولات نان و لبنیات مردم عشایر مهدیشهر اظهار کرد: با توجه به مطالعات و پژوهش هایی که انجام شد 72 نوع لبنیات و37 نوع نان را عشایر ایل سنگسری تهیه می کنند.

دبیر جشنواره ایل سنگسری پیامد این جشنواره را ایجاد همدلی و روحیه مشارکت در مردم دانست و گفت: برای برگزاری این جشنواره 100 نفر همکاری و مساعدت دارند که تاکنون بالغ بر100جلسه با دست اندرکاران و مسئولین جشنواره برگزار شده است.

وی در ادامه ضمن تشریح برنامه سه روزه این جشنواره پرداخت و گفت: با برنامه های صورت گرفته طی این ایام برنامه های متنوع فرهنگی وهنری و مذهبی را مردمان خوب این دیار به اجرا خواهند گذاشت.

وی برنامه های اجرایی جنگ عید تاعید، مسابقات مختلف ورزشی اعم از اسب سواری، بازی های محلی (کردوسی)، جنگ صحرا و شونیشتون، یادواره شهدای عشایر، شرکت در نماز جمعه و جشنواره غذا از جمله برنامه های این ایام عنوان کرد.

دبیر جشنواره گردشگری ایل سنگسری از دیگر برنامه های اجرایی این جشنواره را نمایشگاه عرضه صنایع دستی، عرضه نان و لبنیات محلی، فسیتوال نمایشی خوروهای آفرود، سمینار تخصصی گردشگری عشایری در دانشگاه آزاد مهدیشهر، پرواز بالون، پرواز نمایشی پاراموتور، کوچ پائیزه عشایر ایل سنگسر و یادمان شهدای عشایر برشمرد.

بیرقی همچنین به افتتاح رسمی موزه سنگ و فسیل سنگسر، پیاده روی همگانی و فستیوال ورزشی، جشنواره غذا و شرکت در نماز جمعه، اختتامیه جشنواره در محل عمارت خیل خان اشاره کرد.

تقویت فرهنگ بومی را راهکاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن

فرماندار مهدیشهر در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور، شهید توفیقیان و شهدای جنگ تحمیلی اظهار کرد: هیچ چیز زیبا تر از این نیست که با پرداختن به مسائل فرهنگی و قومی، اتحاد و همدلی خود را به نمایش بگذاریم و در مقابل جنگ نرم دشمن ایستادگی کنیم.

ارگی تقویت فرهنگ بومی را راهکاری برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست و گفت: هدف از برگزاری جشنواره ،معرفی فرهنگ مردم شهرستان است که با راه های معرفی سبقه ارزشمند فرهنگ غنی مردمان این دیار کهن است.

وی با بیان اینکه تحقق شعار در استان سمنان ما را به رونق اقتصادی می رساند،عنوان کرد: گردشگری جزو صنایع پول ساز دنیا محسوب می شود که با جذب گردشگران داخل و خارج از کشور بستری برای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در شهرستان فراهم می شود.

ارگی خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل های بالقوه گردشگری در شهرستان مهدیشهر، که باید شناسانده شود، گفت: این شهرستان توانایی و ظرفیت را دارد که جشنواره گردشگری را در سطح بین المللی برگزار کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها