خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور

یادواره شهدا مجاهد پروری در عرصه جهاد فرهنگی است

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور گفت: یادواره شهدا مجاهد پروری در عرصه جهاد فرهنگی و جهاد کبیر است.
کد خبر: ۸۷۴۱۷۴۸
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی شاهرودی در بیست و هفتمین یادواره شهدای روستای ابر که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در امامزاده محمد سراوین قطری برگزار شد در سخنانی با اشاره به عواملی که باعث حیات می شود از دیدگاه قرآن اظهار کرد: خداوند رزق طیب را در قرآن معرفی می کند و یا مساکن و بَلَد طیب را بیان می کند و گاهی از حیات طیب سخن می گوید.

وی با بیان اینکه ما چند نوع حیات داریم افزود: حیات گیاهی،حیات حیوانی،حیات علمی و حیات های دیگر اما در قرآن حیات طیبه بیان می شود و خدا خطاب به مومنان مفر ماید(ای مومنان وقتی خدا و پیغمبر خدا شما را فرا می خوانند اطاعت کنید چرا که شما یک نخسه حیات بخش می دهند.)

محمدی شاهرودی خاطر نشان کرد: مگر مومنان مُرده اند که خدا دعوت می کند مومنان را برای حیات؟بله! بسیاری از انسان ها مُرده اند، در آیه دیگر خدا می فرماید(هر کس از زن و مرد عمل صالح انجام دهد ما به او حیات می دهیم) و در آیه دیگر بیان می کند که کسانی در راه خدا کشته می شوند مَرده نیستند بلکه زنده اند.

وی با بیان اینکه مفسرین ذیل آیه اول که خدا حیات می دهد به انسان ها در صورت اطاعت از پیامبر و خدا عواملی را بیان می کنند تصریح کرد: اگر ما امروز می خواهیم مانند شهدا حیات طیبه داشته باشیم باید در راه شهدا قدم برداریم همانطور که شهدا با اجرای این اعمال حیات طیبه یافتند.

محمدی شاهرودی با اشاره به موضوع اطاعت از ولی گفت: وقتی امام مسلمین و حجت خدا شما را فرا می خواند مثل کسانی نباشید که می گویند شنیدیم اما در مقام عمل پای آنها می لنگد.

وی ادامه داد: اولین عامل حیات بخش ولایت است و این را شهدا داشتند و ولایت علی ابن ابیطالب(ع) ما را زنده می کند و جاودان و تا ابد حیات می دهد قرار گرفتن زیر پرچم ولایت.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با اشاره به عامل دوم حیات طیبه اظهار کرد: ایمان و باور به خدا عامل دوم حیات طیبه است و باید بدانیم تنها نخسه حیات بخش ایمان و باور به ولایت است و همراهی با ولی خدا در ولایت مداری شرط است و ایمان،محبت و همراهی ولایت برای اثبات ولایتمداری و تمسک به شجره طیبه و انزجار و نفرت از شجره ملعونه و خبیث شرط اساسی است.

وی عنوان کرد: در طول تاریخ در تقابل جریان حق و باطل کسانی سربلند بیرون آمدند که تمسک جستند به شجره طیبه و در زیارت عاشورا برای رسیدن به قرب الهی اول سلام می دهیم به شجره طیبه و بعد لعن و نفرین به شجره ملعونه انجام می دهیم.

محمدی شاهرودی با اشاره به اظهار نظر برخی مسئولین در موضوع عربستان سعودی گفت: وقتی از آقایان سئوال می کنند به سمت آل سعود دست داز می کنید در جواب می گویند اگر لازم باشد ما اول دست دراز می کنیم و اینها نقطه مقابل پیام ولی امر مسلمین است که آل سعود را خبیث و ملعون و رسوا کرد و این پیام ولایت بازتاب گسترده ای در جهان داشت.

وی با اشاره به پیام رهبر فرزانه انقلاب که در آن شجره ملعونه طواغیت نام برده اند افزود: در قرآن کریم هم شجره خبیثه داریم هم شجره معلونه که رهبری به ملعونه اشاره دارند که یعنی آل سعود همان آل بنی امیه هستند و کسانی که مدعی تبعیت از ولایت هستند چگونه می گویند ما می خواهیم پیشقدم شویم در دست دادن به این معلونین و اینها شیاطین خُرد و حقیر هستند که وقتی می بینند منافع شیطان بزرگ به خطر افتاده نگران می شوند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور تاکید کرد: شهدا به ولایت تمسک جستند و در مقابل ولی خدا تعلل نکردند و سخنان ولایت نخسه شفابخش است چرا که یک عقبه علمی و فکری دارد که باید همه عمل نماییم و پیام مجالس شهدا همین است اما متاسفانه عده ای با مبانی فکری و اعتقادی و اساسی دین مشکل دارند.

وی با اشاره به عامل سوم حیات بخش گفت: حق طلبی عامل سوم حیات بخش انسان است که حق را بشناسیم و بدان عمل کنیم و حق محور و حق مدار باشیم و منفعت طلبی باعث نشود که شک کند و دچار تردید شود و مدافعین جریان حق حتماً باید حرف بزنند و حق را بگویند هر چند به ضرر آن باشد.

محمدی شاهرودی با اشاره به فاجعه منا و جان باختن هزاران حاجی در این حادثه گفت: آل سعود جنایت بزرگ را مرتکب شد و به فرموده رهبری نباید این حادثه فراموش شود حال عده ای بی بصیرت می گویند ما دست دراز می کنیم به سمت آل سعود این یعنی چه؟

وی با اشاره به پخش صوت آقای منتظری و ظلم بزرگ به امام راحل اظهار کرد: با پخش این صوت ظلم بزرگی به امام راحل شد و حق بود که افراد خاص موضع گیری صریح کنند اما تعلل کردندو این ظلم به امام راحل شد و این آیا تبعیت از ولایت و حق طلبی است که واقعاً باید هوشیار باشیم.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با بیان اینکه به فرموده رهبر فرزانه انقلاب ما دو گروه انقلابی و ضد انقلابی در کشور داریم بیان کرد: برخی تصمیم دارند روحیه انقلابی را از جامعه بگیرند، پذیرش (fatf) برای چیست برای این است که برخی مجموعه های انقلابی را تضعیف کنند و متاسفانه سطحی به این موضوع توجه می شود در صورتی که این موضوع بسیار جدی و حساس است.

وی با اشاره به عامل چهارم حیات طیبه گفت: جهاد و جنگ عامل چهارم حیات طیبه است که نیاز امروز جامعه ماست و شهدا بدان عمل کردند البته چند مدل جهاد داریم،جهاد اصغر،جهاد اکبر و جهاد کبیر که موقعیت جهاد اصغر و کبیر شرط پیروزی در جهاد اکبر است.

محمدی شاهرودی افزود: نعمت انقلاب و اسلام به برکت مجاهدت های فراوان بدست آمده است و حفظ نظام از اوجب واجبات است و حتی از نماز واجب تر است که باید حفظ شود.

وی ادامه داد: در جهاد کبیر شهدا رفتند و امروز ما باید جهاد کنیم، جهاد در عرصه های سیاسی،اقتصادی،نظامی و فرهنگی که مدافعان حرم ما امنیت امروز جامعه را مرهون آنها هستیم که در عراق و سوریه و لبنان می جنگند و ما امروز بی نظیر ترین امنیت را در کشور داریم که به برکت مدافعان حرم و جهاد اصغری است که آنها انجام می دهند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با اشاره به جهاد کبیر داخل نظام گفت: رهبری فرمودند جهاد فرهنگی که سخت ترین جهاد است و من حاضرم جانم را برای فرهنگ بدهم را باید جدی گرفت و در این عرصه مهم تلاش کرد و وقتی ما از استکبار اطاعت نکنیم این جهاد کبیر است.

وی با اشاره به حقوق های نجومی افزود: با حقوق های نجومی می توان جهاد کبیر کرد و بعد هم توجیه کرد، باید در عرصه جهاد کبیر به خدا اتکا کرد و با روحیه اشرافی گری مبارزه کرد چرا که با این روحیه نمی توان در عرصه جهاد کبیر قرار گرفت و مشکلات را حل کرد.

محمدی شاهرودی تاکید کرد: لازمه این مسیر مجاهد بودن است که شهدا اولین مجاهد بودند و از ارزش ها دفاع کردند و مسئولین فرهنگی ما باید اینگونه تلاش کنند و متاسفانه برخی در موضوع فرهنگی مسامحه می کنند و وقتی مسئولی عذرخواهی می کند مسئول بالادستی او را مواخذه می کند که چرا عذرخواهی کردی این ضد ارزش ها از کجا آمده است؟

وی افزود: دشمن ارزش ها و دین جوانان و عقاید را هدف قرار داده و از بستر فضای مجازی وارد شده اما متاسفانه مسئولین جدی نمی گیرند که این عرصه جنگ است و مبارزه و میدان نبردی سخت تر از میدان نبردی که شهدا رفتند و مجاهدان خاص خود را می خواهد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور تصریح کرد: یادواره شهدا مجاهد پرور در عرصه جهاد فرهنگی و جهاد کبیر است.

محمدی شاهرودی ادامه داد: ولایت و قرآن عنصر حیات بخش هستند و نباید راه را گم کنیم که اگر راه را گم کردیم به بیان روایات زیان کارترین انسان ها هستیم و خود شهادت حیات بخش است و انسان را زنده می کند.

وی با دعوت از مردم برای کمک به برگزاری باشکوه اربعین حسینی گفت: امت آخر الزمان برای این بهترین امت هستند که یاد امام حسین(ع) را زنده نگه می دارند و امسال که آل سعود خبیث سد عن السبیل شده است باید به راهپیمایی اربعین کمک کنیم و این حضور میلیونی شیعیان را حمایت کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها