حجت الاسلام جمالی زاده،‌ امام جمعه فارسان:

رفع شبهات اعتقادی دانشجویان دغدغه اصلی است

امام جمعه فارسان در آئین آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه زینبیه(س)، پاسخ به سؤالات دینی و رفع شبهات اعتقادی دانشجویان را دغدغه و مطالبه اصلی دانست.
کد خبر: ۸۷۴۵۰۹۱
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه خواهران زینبیه (سلام الله علیها) فارسان، با حضور امام جمعه و مسؤولان این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان با بیان اینکه حوزه های علمیه بودجه و ردیف مالی مصوب ندارند، اظهار کرد: بسیاری از تجهیزات و امکانات حوزه های علمیه خصوصا حوزه های علمیه خواهران با کمک خیران تهیه می شود.

وی، همکاری مدیران دستگاه های اجرایی با حوزه های علمیه در همه عرصه ها را ضروری دانست و افزود: حوزه های علمیه خواهران نیازمند یاری و کمک همه مسؤولان اجرایی در بحث تجهیز امکانات و ساخت و ساز مدارس هستند که می طلبد مسؤولان به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند و این از ضرورتها است.

امام جمعه فارسان با تأکید بر اینکه محدودیتهای حوزه بسیار زیاد است، ابراز کرد: وقتی فردی در حوزه مشغول به تحصیل می شود دیگر نمی تواند همانند گذشته هر کاری که خواست انجام دهد؛ بنابراین باید در محیط حوزه حداقل امکانات برای تحصیل و رشد و پویایی طلاب فراهم باشد و این نیازمند کمک همگانی و خیران است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه جایگاه حوزه های علمیه خواهران در رشد و پویایی جامعه غیرقابل انکار است، خاطرنشان کرد: به لطف الهی و با پیگیری مسؤولان، وضعیت حوزه های علمیه روز به روز در حال ارتقاء همه جانبه است که هر چه جلوتر هم می رویم این وضعیت بهتر خواهد شد.

حجت الاسلام جمالی زاده با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت هر منطقه ای را بانوان آن منطقه تشکیل می دهند و نیم دیگر هم که آقایان هستند، متأثر از بانوان خواهند بود، ادامه داد: وجود حوزه های علمیه خواهران برای رفع خلاءهای موجود در جامعه خصوصا در بحث تحکیم خانواده و توجه به نیازهای اعتقادی بانوان لازم و ضروری است.

وی توجه به امور سخت افزاری و نرم افزاری به صورت همزمان را از مهمترین نیازهای امروز حوزه های علمیه خواهران برشمرد و گفت: به حمدالله حوزه علمیه خواهران شهرستان فارسان جزء برترین های استان است، که نقش مهمی را در اعزام مبلغ خواهر به مجموعه های مختلف ایفا می کند و در زمینه تربیتی و آموزشی و مشاوره حرف نخست را می زند که این جای تشکر دارد.

مؤسس حوزه علمیه خواهران فارسان، ارتباط مستمر بین حوزه و دانشگاه و استفاده از ظرفیتهای یکدیگر را ضروری بیان کرد و اظهار کرد: باید مسؤولان دانشگاهی زمینه حضور مبلغان خواهر را در دانشگاه ها فراهم سازند؛ چرا که پاسخ به سؤالات دینی و رفع شبهات اعتقادی دانشجویان امروز به یک دغدغه و مطالبه اصلی تبدیل شده است که نباید بدون پاسخ بماند.

امام جمعه فارسان در پایان تحصیل در حوزه علمیه را توفیق الهی دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید قدر این فرصت نورانی را بدانند و از لحظه لحظه فرصتهای آن نهایت بهره را ببرند و بدانند تحصبل در امور دینی کار آسانی نیست.

ارسال نظرات