خبرهای داغ:
مسئول آموزش غواص گردان یاسین در دوران دفاع مقدس

دفاع مقدس ما سرشار از ایمان ،معرفت،محبت،عشق و اخلاق است

دلبریان در یادواره شهدای محله گلبرگ شاهرود گفت: اخلاق و ایمان جنگ ما را پیش بُرد وقتی فرمانده در کنار نیروها تمرین می کرد و پای به پای بچه ها می جنگید این فرهنگ سبب شد تا جنگ با حضور همه اقشار مردم پیش برود و دشمن را ناکام بگذارد.
کد خبر: ۸۷۴۶۰۰۰
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علیرضا دلبریان در یادواره 22 شهید محله گلبرگ شاهرود و شهید مدافع حرم حسین تابسته که در مسجد علی ابن الحسین(ع) شاهرود برگزار شد در سخنانی با مطرح کردن این سوال که رمز موفقیت بچه های رزمنده ما چه بود اظهار کرد: کار جنگ ایمان و باور و تمرین و سخت کوشی و تربیت خانوادگی نیروها بود و ایمان بازوی قوی این نبرد نابرابر بوده است.

وی افزود: ما شاهدیم که امروز همه جا رو احساسات جنگ زوم کرده اند که البته اینها هم بوده و جزو جنگ ماست اما اینگونه رفتار آب به آسیاب دشمن ریختن است و متاسفانه بسیاری از روایان و روایتگران دفاع مقدس اینگونه روایت گری می کنند.

دلبریان خاطر نشان کرد: امروز دشمن خوراک مسموم و خوشمزده و بَزَک کرده برای جامعه ما ریخته و اینگونه روایتگری جواب نمی دهد و باید به روز باشیم و بحث کنیم و تجربیات را منتقل کنیم و این جنگ که ما همیشه پشت خاکریز و تیر و تفنگ بودیم را تغییر دهیم.

وی تصریح کرد: ما با این تصویری که از جنگ ترسیم کرده ایم نشان می دهد امروز دیگر در جنگ نیستیم در صورتی که رهبری تاکید دارند امروز در جنگ سخت تری هستیم که در ابعاد مختلف فرهنگی،اقتصادی،علمی است و فرهنگ بود که جوانان ما را به جنگ پیوند داد و نیاز امروز جامعه نیز همین فرهنگ در جنگ نرم است.

مسئول آموزش غواص گردان یاسین در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: جوان امروز ما از رزمنده و خانواده شهدا و مسجدی و حزب اللهی و روحانی و انقلابی توقع دارد که بر اساس فرهنگ دفاع مقدس کار کند و باید بر اساس فرهنگ عمل کرد.

وی با بیان اینکه اقدام و عملی که رهبری تاکید دارند باید فرهنگ دفاع مقدس را شامل شود گفت: باید فرهنگ دفاع مقدس در زندگی ها جریان پیدا کند و طرح صالحین اجرایی در بسیج برای این است که این فرهنگ را بالا ببرد.

دلبریان تصریح کرد: در جنگ اخلاق با دفاع و جنگ همراه بود و جوانان ما امروز وقتی می بینند زندگی ما و مجالس ما مثل سال 60 است می گویند درست هستند و حق هستند و در سوریه امروز جوانان با فرهنگ دفاع مقدس ایستاده اند.

وی با تاکید بر اینکه خط مقدم جبهه فرهنگی خواهران هستند گفت: مسئولیت خواهران سنگین است چرا که جوانان و نوجوانانی که رفتند و از اروند عبور کردند از مشکلات و سختی ها غم نمی خوردند چرا که تربیت درست در دامن مادران پاک سیرت شده بودند.

روایتگر دوران دفاع مقدس ادامه داد: اخلاق و ایمان جنگ ما را پیش بُرد وقتی فرمانده در کنار نیروها تمرین می کرد و پای به پای بچه ها می جنگید این فرهنگ سبب شد تا جنگ با حضور همه اقشار مردم پیش برود و دشمن را ناکام بگذارد.

وی با بیان اینکه سال اول جنگ با روحیه بنی صدری جنگ اداره شد عنوان کرد: در این روحیه فرماندهان در سنگرهای بتنی دور از خط مقدم جنگ را هدایت می کردند و رزمنده ها دلسرد بودند اما سال دوم جنگ روحیه عاشورایی وارد کار شد و با مدیریت جدید جنگ عملیاتی ها یکی پس از دیگری آغاز شد و ما امروز به روحیه محبت نیاز داریم.

دلبریان اظهار کرد: موشک شهاب سه برای بیرون مرزها طراحی شده و در داخل کشور جواب نمی دهد و فتنه 88 ایجاد می شود که با محبت و جذب افراد انجام می شود،نباید در دنیا طلبی،ریا،تجمل گرایی غرق شویم و ذره ای عشق به دنیا نباید در ما باشد تا بتوانیم در جنگ نرم مانند جنگ سخت پیروز شویم.

وی با بیان اینکه ما از پتانسیل ایمان و محبت غافل هستیم بیان کرد: با سبدکالا و یارانه نمی توان عشق جمع کرد و ما با عشق جنگ را پیش بردیم و چطور امروز نمی توانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

دلبریان با اشاره به جنگ 5 ساله در سوریه گفت: فکر افراطی،انتحاری،باطل آلوده جلوی اسلام ناب قرار گرفته و در مقابل این فکر عشق جواب می دهد همانگونه که حاج قاسم سلیمانی عمل می کند و بر دلهای مردم سوریه و عراق حکومت می کند نه با امکانات و تجهیزات بلکه با همدلی و کنار جوان نشستن و صحبت کردن و حرف او را گوش کردن و توجه نکردن به ظاهر می توان حرکت کرد.

وی رمز موفقیت انقلاب و دفاع مقدس را اخلاق و عشق و توجه به نیازهای جامعه عنوان کرد و افزود: متاسفانه کسی به حرف رهبری گوش نمی دهد که ایشان در دانشگاه امام حسین(ع) عملی با جمع کردن جوانان به دور خود و صحبت کردن محبت آمیز و عاشقانه و توجه کردن به آنان به همه طریقه درست حرکت در مسیر انقلاب و جذب حداکثری را نشان دادند.

مسئول آموزش غواص گردان یاسین در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: رهبری انقلاب بیان کردند خرمشهرها در پیش است ،یمن،بحرین،تهاجم فرهنگی، باید تحلیل کنیم خرمشهرها کدام است و باید چه کنیم.

وی ادامه داد: در جنگ آنچه ما را موفق کردمحبت و معرفت بود و باید جذب کنیم و دست جوانان را بگیریم و به سخنان مهم رهبری توجه کنیم و باید استقامت کنیم و از امام حسین(ع) بیاموزیم که به خون غلطید اما صبر کرد تا دین حفظ شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها