عباس عبدی:

وعده‌های توخالی روحانی تاکتیکی برای حمله به منتقدان!

اگر من بودم، قطعا مثل آقای روحانی نمی‌آمدم برجام را این همه در اقتصاد برجسته کنم...
کد خبر: ۸۷۴۶۷۲۲
|
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

خبرگزاری بسیج - سرویس اخبار ویژه:

مردادماه امسال عباس عبدی مصاحبه‌ای با نشریه «رمز عبور» انجام داد که منتشر نشد. با این حال عبدی مصحابه‌اش را برای شرق فرستاد تا در این روزنامه‌ی زنجیره‌ای به چاپ برسد. عبدی در این مصاحبه معترف است که برجام بهبودی در وضعیت اقتصادی نداشته است و وعده‌های اقتصادی حسن روحانی در رابطه با برجام صرفا در جهت مقابله با منتقدان این طرح بوده است.

او در پاسخ به سوالی در خصوص نظر مردم در رابطه با برجام گفته است:« معتقدم درباره حسی که مردم از برجام داشتند بهبودی در وضع اقتصادی‌شان ایجاد نشده است. البته زمان زیادی هم نگذشته و فقط شش‌ماه از اجرا شدنش می‌گذرد. فارغ از این نکته، به نظرم برجام دستاوردهای خاص و مهم خودش را داشته است»

او در ادامه افزود:« در شرایط فعلی کشور، مردم به‌دلیل حصول برخی نتایج خاص از برجام عبور کرده‌اند هرچند ممکن است هنگام انتخابات دوباره به برجام برگردند. بنابراین الان بیشتر دغدغه‌شان بهبود وضعیت اقتصادی کشور یا اصلاح بعضی امور اجتماعی و مسائل دیگر است. شاید بهتر باشد بگوییم از برجام و دستاوردهای آن تا حدی عبور کرده‌اند. کسانی که سعی می‌کنند برجام را مجددا زنده نگه دارند، حرفشان چندان شنیده نمی‌شود.»

عباس عبدی همچنین معتقد است برجام و رفع تحریم‌ها نقشی در تحول و تحرک اقتصادی نداشته چرا که پیش از تحریم‌ها نیز اقتصاد ایران بر همین منوال بوده است .و می گوید :« . الان هنوز رفع تحریم‌ها به معنای دقیق انجام نشده است. منظور از رفع تحریم‌ها، عادی‌سازی روابط با جهان خارج عین سال ١٣٨٤ است و خیلی مانده است به آن سال برسد.»

عبدی همچنین وعده‌های اقتصادی روحانی در دوران پسا برجام را تاکتیکی برای مقابله با منتقدان دانست و با انتقاد از وی گفت:«اگر من بودم، قطعا مثل آقای روحانی نمی‌آمدم برجام را این همه در اقتصاد برجسته کنم. قطعا این کار را نمی‌کردم و می‌دانستم این عوارض هست. همان موقع هم در دو، سه مصاحبه و یادداشت این نکته را گفته‌ام. واقعیت این است که چون یک روند مبتنی بر تفاهم ملی نداریم، ایشان برای خنثی‌کردن مخالفانش این برجسته‌سازی را انجام داد؛ چون مخالفانش قوی بودند و اصلا به منافع ملی توجهی نداشتند، آقای روحانی این دستاوردها را برجسته کرد تا آنها را وادار به عقب‌نشینی کند. باوجود اینکه منجر به عقب‌نشینی آنها شد، به‌خاطر اینکه بعد از اجرائی‌شدن به دستاوردهای مناسبی که قبلا گفته بود، نمی‌رسد، حالت موجی را پیدا کرد که به صخره می‌خورد و برمی‌گردد. اولش به صخره خورده و آن را جابه‌جا کرده است؛ ولی موقع برگشت برای کسی که موج را ایجاد کرده است، عوارض و تبعات دارد.»

ارسال نظرات