گزارشی از نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در کشور؛

سردار فضلی: نقش موثر مراجع در برگزای نمایش بازسازی غدیرخم/محمدزاده: وحدت میان شیعه و سنی یکی از پیام های غدیر است

همزمان با فرارسیدن عیدغدیرخم، سازمان بسیج مستضعفین با بکارگیری کارگروه های مردمی اقدام به برگزاری نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در ۱۶۷ نقطه از کشور و همچنین ۲شهر از سوریه و عراق نمود.
کد خبر: ۸۷۴۸۰۴۴
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۱
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، عید غدیر به دلیل ویژگی های بسیار زیاد و اهمیتی که دارد، تنهای عیدی است که از سوی رسول اکرم(ص) به عید اکبر نامگذاری شده است؛ لذا عید بزرگ را باید بزرگ شمرد و نمایش بازسازی واقعه بزرگ و تاریخی غدیرخم که امسال برای هفتمین سال متوالی در شهرهای کشور برگزار می شود، به دلیل توجه ویژه پیامبر(ص) به این واقعه است.
در سال ۸۹ که روز بسیج مقارن با عید سعید غدیر خم شده بود، برای اولین بار در تاریخ جهان اسلام، واقعه غدیر به صورت میدانی در منطقه حدفاصل کوه خضر نبی و مسجد مقدس جمکران بازسازی و به نمایش درآمد.بازسازی واقعه غدیر خم در سال ۹۰ در ۷۳ نقطه کشور به نمایش درآمد که با استقبال گسترده مردم مواجه شد. این نمایش سال ۹۱ در ۸۳ شهر از کشور، سال ۹۲ در ۱۲۲ شهر و همچنین در سال ۹۳ و ۹۴ به ترتیب در ۱۲۰ و ۱۳۲ نقطه از کشور برگزار شد و به گفته سردار یعقوب سلیمانی رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیرخم کشور، این نمایش امسال در ۱۶۷ شهر از کشور و همچنین ۲ کشور سوریه و عراق هم برگزار خواهد شد.
نمایش غدیرخم با هدایت مراجع تقلید برگزار می شود
سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضفعین در ابتدای سخنان خود با اشاره به اهمیت واقعه بزرگ جهان اسلام یعنی واقعه غدیر خم، به نقش تأثیرگذار بسیجیان و دستگاه‌های لشکری و کشوری اشاره کرد که با همکاری این مجموعه‌ها و دستگاه‌ها این واقعه تاریخ‌ساز تشیع با هدایت عالمانه مراجع بزرگ و عظام تقلید بازسازی شود.
وی گفت: واقعه غدیر برای ملت ایران و مسلمانان سراسر دنیا اهمیت به سزایی دارد و ما باید برای زنده نگه داشتن این واقعه مهم ولایی تمام تلاش و توان خود را هر ساله برای زنده نگه داشتن آن به کار ببریم.
وحدت میان شیعه و سنی،مهمترین هدف از برگزاری نمایش بازسازی واقعه غدیرخم
فیض الله محمدزاده دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیرخم  با بیان اینکه نمایش بازسازی غدیر در سطح کشور، برکات زیادی را به همراه داشته است، گفت: امسال نیز در روز غدیر غدیر خم شاهد اجرای برنامه میدانی و اثر گذار خطبه خوانی غدیر خم به صورت یک نمایش هنری در شهرهای کشور ایران اسلامی خواهیم بود که بیش از۱۶۷ شهر اعلام آمادگی کرده اند و در روز عیدغدیرخم، این نمایش را به وصرت میدانی در شهرهای خود برگزار می کنند.
وی ادامه داد: از همه رسانه‌ها دعوت می‌کنم که در این برنامه معنوی که در روز عید غدیرخم در سطح کشور برگزار خواهد شد، حضور پیدا کنند و بار دیگر تجدید میثاق شیعیان با آرمان‌های بزرگ پیامبراکرم(ص) را در سطح جهانی منعکس کنند.
محمدزاده تاکید کرد: اگر تا به امروز توجه بیشتری به واقعه غدیر می کردیم، تردید نکنید که به همه اهداف عالیه ای که پیامبر اکرم (ص) داشتند می رسیدیم. باید بپذیریم که تا به امروز نسبت به این واقعه عظیم تاریخی کم توجه بوده ایم؛ در حالی که عید غدیر، عید اکبر و عید آل محمد(ص) و ارزشمندترین و والاترین اعیاد اسلام است. رسول اکرم(ص) فرموده اند: با فضلیت ترین اعیاد در امت من روز غدیر است چرا که خدا در این روز پر فضیلت به من دستور داد تا برادرم علی (ع) را به رهبری راستین امت خویش قرار دهم. وحدت میان شیعه و سنی و پیروی از ولایت فقیه و… جزء موضوعات نمایش بازسازی غدیرخم است
لبیک یا رسول الله(ص)،شعار غدیرخم امسال
سیدمحمدیاشار نادری دبیر سابق ستادبازسازی واقعه غدیرخم  گفت: شعار امسال بازسازی واقعه غدیرخم ‘لبیک یا رسول الله(ص) است و در ساخت دکور و بسیاری از مراحل اجرایی بازسازی شاهد مشارکت اهل تسنن در برخی مناطق کشور نیز هستیم.
وی با اشاره به این مشارکت علما و روحانیون در زمینه بازسازی واقعه غدیرخم اظهار داشت: ائمه جمعه در سال های اخیر همواره مشوق و همراهی کننده برنامه بوده اند و ما نیز سعی بر استفاده از ظرفیت آن ها در بازسازی واقعه غدیر داشته ایم.
نادری بیان داشت: طی سال های گذشته نزدیک به یک میلیون نفر به صورت مستقیم یا از طریق صدا و سیما نمایش بازسازی غدیر را تماشا کردند و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر عوامل اجرایی نیز در کار دخیل بودند که این آمار افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: این کار عظیم با مشارکت‌های مردمی و با رهنمودهای مراجع عظام تقلید پا گرفته و امیدواریم این اقدام با برنامه ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد ادامه داشته باشد.
رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر خم افزود: سال ۱۳۸۹ واقعه غدیر خم با روز بسیج همزمان شد و ایده‌ای به ذهن رسید که این واقعه در آن سال میدانی برگزار شود و پس از گشتن بسیار و انتخاب مکان‌های مختلف، این بازسازی در کنار مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
مشارکت اهل تسنن در برگزاری نمایش بازسازی واقعه غدیرخم
سردار یعقوب سلیمانی،رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر با اشاره به اهمیت واقعه غدیرخم گفت: پس از ۱۴۰۰ سال، نخستین بار سال ۸۹ بود که واقعه غدیر در قم بازسازی شد و در آن نمایش، بیش از ۸۰ هزار نفر حضور یافتند
وی ادامه داد:هماهنگی لازم صورت گرفته ‌تا استان‌ها و شهرستان‌های برتر در برگزاری بازسازی واقعه غدیر، این واقعه مهم را در سوریه و عراق بازسازی کنند.
سردار سلیمانی افزود: غدیر ضامن استمرار وحدت اسلامی است و بخشی از کسانی که برای بازسازی این واقعه حضور پیدا کرده‌اند، از برادران اهل تسنن بوده‌اند و با عشق و علاقه برای بازسازی این واقعه حاضر شده‌اند که نشانگر علاقه این برادران به امام علی (ع) است.
برگزاری نمایش بازسازی غدیرخم در خراسان جنوبی
منصور صحرایی دبیر ستاد بازسازی واقعه غدیر استان خراسان شمالی اظهار داشت: سال گذشته نمایش بازسازی واقعه غدیر خراسان شمالی بنا به دلایلی در هیچ کدام از نواحی ما برگزار نشد اما امسال تلاش کردیم و با هماهنگی های صورت گرفته، این نمایش را در دو نقطه از استان و در شهرستان های فاروج و جاجرم برگزار می کنیم.
وی ادامه داد: سال ۹۳ هم نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در شهرستان های گرمه و بجنورد نمایش داده شد و در آن سال از سوی ستاد باسازی واقعه غدیر جزو برگزیدگان کشوری انتخاب شدیم.
صحرایی با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر خم ترویج فرهنگ دینی ـ اسلامی و حفظ دستاوردهای اسلام است، خاطر نشان کرد:هدف از بازسازی واقعه غدیر خم را ترویج فرهنگ دینی ـ اسلامی و حفظ دستاوردهای اسلام به‌خصوص موضوع ولایت عنوان کرد.
ارسال نظرات