حجت الاسلام ماندگاری:

نمایش بازسازی واقعه غدیرخم گامی در جهت ترویج فرهنگ امامت و ولایت است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از خاصیت های نمایش های بازسازی واقعه غدیرخم، ماندگاری بیشتری آن در ذهن مردم است و می تواند گامی موثر در ترویج فرهنگ امامت و ولایت باشد.
کد خبر: ۸۷۴۸۰۶۴
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برگزاری نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در کشور گفت: قطعا هنرنمایش می تواند پیام غدیرخم را در میان نسل های امروزی به بهترین نحو ممکن ترویج دهد و تاثیرگذاری زیادی دارد.
وی ادامه داد: یکی از خاصیت های نمایش های بازسازی واقعه غدیرخم، ماندگاری بیشتری آن در ذهن مردم است و می تواند گامی موثر در ترویج فرهنگ امامت و ولایت باشد.
حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اهمیت عیدغدیرخم و ولایت امام علی(ع)اظهار داشـت: اگر واقعه غدیر و جایگاه امامت در تاریخ اسلام جدی گرفته می شد حادثه کربلا هیچ وقت اتفاق نمی افتاد و بحث غدیر و جایگاه امامت در جامعه امروزی ما نیاز به تبیین و تبلیغ بیشتری دارد.
وی ادامه داد: مهم‌ترین بحث اشاعه فرهنگ دین تبیین واقعه غدیر است و اگر ولایت‌پذیری در جامعه نهادینه شود کشور از آسیب دشمنان به دور می‌ماند و می‌توانیم با عبور از تمام مشکلات به هدف اصلی که توسعه همه جانبه ولایت پذیری و ولایت امام عصر(عج ) است، برسیم.
حجت الاسلام ماندگاری تاکید کرد: : تاریخ خود بهترین گواه برای تبیین نقش ولایت در پیروزی مسلمانان است که در هر کجا مسلمانان از جایگاه ولایت و امامت غافل شدند، شکست خوردند و مسئله امامت، جامعه دینی را در برابر دشمنان نفوذ ناپذیرمی کند و غدیر یک تکلیف الهی و دستور خداوند به حضرت محمد(ص) بود و باید در این ایام، مسئه ولایت به درستی در جامعه و در بین جوانان تبیین شود.
وی با بیان اینکه ولایت مسئله مهم اعتقادی است و باید در جهت تقویت و تبیین ولایت در جامعه از وجود کارشناسان، روحانیان و مبلغان به درستی استفاده شود، گفت: بزرگداشت عید غدیر خم، تکریم همه ارزش‌های الهی و انسانی است و تجلیل و برگزاری مراسم جشن و سرور در دهه ولایت کافی نیست بلکه باید افزون بر تجلیل و گرامیداشت در جهت تکریم نیز تلاش کنیم تا جوانان و نوجوانان ما درباره با ولایت به روشنگری برسند.

ارسال نظرات