خبرهای داغ:
استاد دانشگاه تهران:

رزمندگان در راه تعالی فرهنگ قرآنی قدم برداشتند

استاد دانشگاه تهران گفت: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در راه تعالی فرهنگ قرآنی قدم به میدان نبرد گذاشتند.
کد خبر: ۸۷۴۸۲۴۱
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسيج از سمنان، محمدرضا علی‌زاده صبح امروز در آستانه برگزاری مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: بسیاری از جانبازان پس از سال‌ها تحمل درد و رنج ناشی از تهاجم دشمن به مملکت اسلامی، هنوز به طور کامل و قطعی درمان نشده‌اند و تأمین داروهای موردنیاز به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زندگی این افراد تبدیل شده و رسیدگی به این افراد دستور قرآن است.

وی افزود: عده‌ای زیادی از رزمندگان پس از سال‌ها تحمل جراحت و دردهای روانی که بر اثر شلیک خمپاره‌ها و مواد جنگی دشمن بر آن‌ها تحمیل شده، هنوز به طور کامل نتوانسته‌اند کنترل اولیه خود را در دست بگیرند و هم‌اینک با مشکلات متعددی در زندگی روزمره روبه‌رو هستند و این امر می‌طلبد تا مردم بر اساس فرموده خداوند متعال در حوزه وقف‌های درمانی ویژه این قشر وارد میدان شوند.

استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: تأمین داروهای معالجه برای بسیاری از جانبازان مقدور نیست و آن‌ها نمی‌توانند از عهده هزینه‌های گزاف داروهای وارداتی که عمدتاً هم قیمتشان توسط دلالان چندین برابر می‌شود، برآیند.

علی‌زاده تصریح کرد: بهتر است در شرایط فعلی، بنیاد شهید و امور ایثارگران بخش بیشتری از هزینه‌های درمان جانبازان را تقبل کند یا داروهای موردنیاز آن‌ها را به طور رایگان و حداقل با قیمت پایین در اختیارشان بگذارد؛ البته وقف‌های قرآنی در این زمینه نیز راهگشاست.

وی با ابراز تأسف از بی‌توجهی برخی مسؤولان در مواجهه با جانبازان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران تصریح کرد: اگر مسؤولان به وضع جسمی، روحی و معیشتی جانبازان بیش از این توجه نکنند، به‌تدریج فرهنگ شهادت و ایثارگری در راه انقلاب و اسلام خدشه‌دار می‌شود و دشمنان نظام به مقاصد شوم خود خواهند رسید.

استاد دانشگاه تهران گفت: از سال‌های دور و پیش از شکل‌گیری شالوده انقلاب اسلامی، تلاش شده است تا اهداف انقلابی در جامعه غرب‌زده آن زمان نهادینه شود و رزمندگان در حقیقت در راه تعالی فرهنگ قرآنی قدم به میدان نبرد گذاشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها