دفاع مقدس در کلام بازیگران:

گلایه خواننده مقاومت از تعطیلی جشنواره «موسیقی مقاومت» توسط وزارت فرهنگ/ کاهش آثار سینمایی دفاع حاصل مدیریت مسئولان فرهنگی

گلایه خواننده مقاومت از تعطیلی جشنواره «موسیقی مقاومت» توسط وزارت فرهنگ/ کاهش آثار سینمایی دفاع حاصل مدیریت مسئولان فرهنگی
کد خبر: ۸۷۵۰۱۱۵
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۷
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، پای کلام تعدادی از بازیگران سینما و تلویزیون و خواننده های کشورمان نشستیم و به جای مصاحبه با آنها در خصوص فعالیت و حرفه شان، دفاع مقدس را سوژه کلام کنیم. گپ و گفتگو در خصوص دفاع مقدس برای ما و چهره هایی مانند مهدی فقیه، انسیه شاه حسینی، محمد گلریز، علی رام نورایی، جالب بود و باعث شد که ما را به دوران هشت سال دفاع مقدس ببرند.در این گزارش سعی کردیم یادی هم از زنده یاد "انوشیروان ارجمند" کنیم و آخرین گفتگویمان با این هنرمند عزیز کشورمان را هم در گزارش بگنجانیم که خواندنش خالی از لطف نیست.


 
مهدی فقیه: آثاردفاع مقدس در سینمای کشورمان رو به کاهش است
مهدی فقیه بازیگر سریال«لیلی با من است» در گفتگو با کوله بار با بیان اینکه آثاردفاع مقدس در سینمای کشورمان رو به کاهش است، گفت: متاسفانه به مرور زمان به جای اینکه تولید فیلم و سریال ها با موضوع دفاع مقدس رشد کمی و کیفی پیدا کند، شاهد کم رنگ شدن آن هستیم.

وی با انتقاد از عدم توجه جشنواره فیلم  فجر به فیلم های دفاع مقدس افزود: در جشنواره فیلم فجر به جز فیلم "ایستاده در غبار" که به زندگی شهید حاج احمد متوسلیان می پرداخت،سایر فیلم ها از این موضوع غفلت کرده بودند که واقعا جای سوال دارد.
 
فقیه افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی کار فرهنگی در کشور است باید در زمینه تولیدات سینمایی در حوزه دفاع مقدس قدم های بیشتری بردارد اما گویا این موضوع برایش کهنه شده است و سراغ آن نمی رود.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: مدیران فرهنگی به جای حمایت از فیلم های غیرارزشی، از تولیدات دفاع مقدس حمایت کنند چرا که دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی است که باید بیشتر از این ها به آن پرداخته شود.




انسیه شاه حسینی:وزارت فرهنگ در جهت تولید آثاری دفاع مقدس باید کمک کند
انسیه شاه حسینی کارگردان دفاع مقدس در گفتگو با کوله بار با بیان اینکه امروزه کار ارزشی کردن یعنی گرسنگی کشیدن و تحریم شدن از همه چیز، گفت: اگر کارگردانی یک کار ارزشی انجام بدهد و آن را پیش مسئولین ببرد، آنها هم از آن استقبال می کنند و می گویند ما این مدل کارها را دوست داریم اما سوال اینجاست آیا ارگانی که شما برای آن فیلم و مستند ساختید از شما حمایت لازم را انجام می دهد و یا به سینمادار می گوید که هزینه صندلی های خالی آنها را می دهد؟ بنابراین زمانی که متولی این مدل برنامه ها از کارگردانان این عرصه حمایت نمی کنند نهادهای دیگر هم به همین شکل عمل خواهند کرد.

 
وی ادامه داد:بسیار متأسفم که شرایط تولید فیلم های سینمای ارزشی و استراتژیک در کشور به گونه ای شده است که ما حتی به اندازه برگزاری یک جشنواره فیلم در اختیار نداریم.
 
شاه حسینی، تمامی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی، هنری، نظامی و... را برای تولید آثار شاخص در سینمای دفاع مقدس دانست و گفت: مدیران فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول هستند تا در جهت تولید آثاری دفاع مقدس کمک کنند اما از آنجا که گویی دغدغه چندانی برای این امر مهم و حیاتی وجود ندارد این اتفاق رخ نمی دهد.




محمد گلریز: چرا وزارت فرهنگ جشنواهر «موسیقی مقاومت» را تعطیل کرد؟
محمدگلزیر خواننده سرودهای انقلابی در گفتگو با کوله بار با بیان اینکه وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در مباحث مربوط به حوزه دفاع مقدس کمتر ورود می کند، گفت:در رابطه با کارهای فرهنگی از جمله برگزاری جشنواره های دفاع مقدس کم کاری صورت گرفته و همیشه بسیج به عنوان یک نهاد انقلابی به حمایت از این جشنواره ها پرداخته است و این جای انتقاد به مسئولان فرهنگی و وزارت فرهنگ دارد.
 
وی ادامه داد: متاسفانه وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی کارهای فرهنگی در کشور است و باید مرجع اصلی در برگزاری جشنواره ها و فیلم های دفاع مقدس باشد، در این زمینه کم کاری می کند و همین موضوع می تواند به فرهنگ کشورمان ضربه بزند.
 
خواننده سرودهای انقلابی در ادامه با بیان اینکه جشنواره های دفاع مقدس یک نمونه از ابزارها برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن محسوب می شوند، افزود: نیاز است که مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت جدی تری از فیلم های دفاع مقدس داشته باشند تا در طول سال شاهد تولید چندین فیلم در این حوزه باشیم.
 
گلریز در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که بانی اصلی حمایت از موسیقی در کشور است، دو سالی می شود که جشنواره "موسیقی مقاومت" که در تالار وحدت تهران برگزار می شد را تعطیل کرده است و انگیزه ای برای حمایت از آثار موسیقی ارزشی و حماسی و مقاومت ندارد.



علیرام نورایی:کاهش آثار سینمایی دفاع حاصل مدیریت مسئولان فرهنگی!
 علیرام نورایی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با کوله بار گفت: در حوزه سینمای دفاع مقدس زمانی که حرف از جنگ بین ایران و عراق می شود راجع به دفاع مقدس صحبت می شود، ولی پای عمل که می رسد برای ساخت یک فیلم دفاع مقدسی هیچ کسی برای حمایت کردن پیشقدم نمی شود.

وی افزود: من به عنوان یک بازیگر که تجربه حضور در چند کار مربوط به دفاع مقدس را داشتم می دانم که تهیه کنندگان ما خیلی با محدودیت روبرو بودند در صورتی که برای همچین اتفاق بزرگی که این همه ما شهید و جانباز دادیم فکر می کنم که باید خیلی آدمها که لااقل در صحبت هایشان احترام قائل هستند بیایند پای کار بایستند و پیشقدم شوند وشرایط را فراهم کنند که در این مورد فیلم در خور این عزیزان ساخته شود که متاسفانه این طور نیست.
نورایی تصریح کرد: کار در حوزه دفاع مقدس فقط در حد حرف باقی مانده و روز به روز هم کمتر می شود و به خاطر همین است که دیگر خبری از تولیدات خوب و فاخر در حوزه دفاع مقدس نیست.
بازیگر سینما و تلویزیون اظهار داشت: ما برعکس عمل می کنیم اسم دفاع مقدس را یدک می کشیم ولی اثری تولید نمی کنیم، ولی آنطرفی ها بابت حملات نامقدس و تجازوهای نامقدسشان به کشورهای دیگر از تمام ابزار تبلیغاتی و امکاناتشان استفاده می کنند، من ایرانی که خودم شاهد دورا ن دفاع مقدس در زندگی ام بوده ام از دیدن فیلم های هالیوودی تحت تاثیر قرار می گیرم و نگران قهرمان های امریکایی هستم که می دانم در حال تجاوز به کشورهای دیگر هستند.
نورایی افزود: مسئولیت پذیری خیلی ها باید در این زمینه بیشتر شود و این هم فقط به فیلم ساز ها بر نمی گردد چرا که اکثر مواقع فیلم ساز را تنها می گذارند ، سینمای جنگ و سینمای اکشن واقعا سینمای پر هزینه ای است و به نظر من خیلی خیلی احتیاج به حمایت و پشتیبانی از سوی نهادهای مختلف دارد و کاهش آثار سینمایی دفاع مقدس حاصل مدیریت مسئولان فرهنگی است./

ارسال نظرات