خبرهای داغ:
مسئول اردویی سپاه ناحیه حضرت ابوالفضل(ع) آوج خبر داد:

نمایش واقعه تاریخی غدیر در دو شهر آوج و آبگرم

مسئول اردویی سپاه ناحیه حضرت ابوالفضل(ع)آوج از برگزاری نمایش واقعه بزرگ تاریخی غدیر خم در شهرستان آوج و آبگرم خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۰۴۶۵
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

مسئول اردویی سپاه ناحیه آوج در گفتگو ی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین  از اجرای نمایش واقعه بزرگ تاریخی غدیرخم در دو  شهر آوج و آبگرم  در تاریخ های سوم و چهارم مهر ماه سال جاری خبر داد.

خمسه مرادی با اشاره به همکاری ادارات در باز سازی این واقعه تاریخی اظهار کرد: شهرداری‌های دو شهر آوج و آبگرم، اداره ورزش وجوانان، اداره برق و راه در بازسازی این برنامه همکاری می کنند.

وی اظهار کرد: عید غدیر در آثار اسلامی ما به «عیدالله‌الاکبر»، «یوم العهد المعهود» و «یوم المیثاق المأخوذ» تعبیر شده است، این تعبیرات که نشان دهنده‌ی تأکید و اهتمامی خاص به این روز شریف است، خصوصیتش در مسأله‌ی ولایت است.

مرادی یادآورشد: مسئله‌ی امامت و مسئله‌ی ولایت و زنده نگهداشتن غدیر، به یک معنا زنده نگه داشتن اسلام است.

وی افزود: مسئله فقط مسئله‌ی شیعه و معتقدین به ولایت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) نیست، اگر ما مردم شیعه و مدعی پیروی از امیرالمؤمنین حقیقت غدیر را درست تبیین کنیم و هم خودمان درک کنیم و نیز به دیگران معرفی کنیم، خود مسئله‌ی غدیر می‌تواند وحدت‌آفرین باشد.

مسئول اردویی سپاه ناحیه آوج خاطر نشان کرد: مسأله‌ی غدیر و تعیین امیرالمؤمنین (علیه‌الصلاةوالسلام) به عنوان ولی امر امت اسلامی از سوی پیامبر مکرم اسلام (صلیالله‌علیه‌واله‌وسلم) یک حادثه‌ی بسیار بزرگ و پرمعناست؛ در حقیقت دخالت نبی مکرم در امر مدیریت جامعه است.

مرادی تبیین کرد: معنای این حرکت که در روز هجدهم ذیالحجه سال دهم هجرت اتفاق افتاد، این است که اسلام به مسأله‌ی مدیریت جامعه به چشم اهمیت نگاه میکند.

مسئول اردویی سپاه ناحیه آوج در پایان گفت: از عموم مردم برای تماشای این نمایش دعوت بعمل آمده است تا در برگزاری این پروژه یاریگر ما باشند.

5002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها