استاد حوزه و دانشگاه:

ارتجاج عرب منطقه ۱۰۰ میلیارد دلار به صدام کمک مالی کردند

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: بسیاری از کشورهای ارتجاع عرب منطقه از جمله عربستان، قطر، امارات و کویت حدود ۱۰۰ میلیارد دلار به صدام کمک مالی کردند.
کد خبر: ۸۷۵۳۶۱۶
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد صادقی سرایانی شب گذشته در نشست بسیج اساتید تربت حیدریه در محل دانشگاه این شهرستان اظهار داشت: صدام ملعون از تمامی ذرات خانه ها و تسلیحات مدرن و بروز دنیا استفاده می کرد تا به قول خودش ۶ روزه تهران را فتح کند، اما فقط در خرمشهر با مقاومت ۴۵ روزه نیروهای مردمی و سایر قوای مسلح مواجه شده بود. 
 
وی افزود: تا سال ۱۳۴۹ شمسی سه میلیون و ۶۱۳ هزار و۱۱ کیلومتر مربع از خاک ایران به کشورهای دیگر واگذار شده بود اما رزمندگان در دفاع مقدس یک وجب از خاک ایران را به دیگر کشورها ندادند.
 
صادقی سرایانی گفت: هر کشوری که در صنعت نظامی دنیا فعالیتی داشت به صدام کمک کرد تا در جنگ پیروز شود، ما از ۴۴ کشور دنیا اسیر گرفتیم و بسیاری از کشورهای ارتجاع عرب منطقه از جمله عربستان، قطر، امارات و کویت حدود ۱۰۰ میلیارد دلار به صدام کمک مالی کردند.
 
این جانباز دفاع مقدس اذعان کرد: در این جنگ تحمیلی ۱۸ هزار مستشار نظامی متخصص جنگ های نظامی در سیستم هوایی رژیم بعث عراق و همچنین ۵۲ هزار مستشار نظامی اعم از امریکائی، اسرائیلی و شوروی سابق به لحاظ تاکتیکی و تکنیکی در کنار صدام ملعون بودند اما مغلوب غیورمردان فرزندان خمینی(ره) شدند.
 
صادقی سرایانی خاطر نشان کرد: کمک‌ها به طوری بود که ایران از ۳۰۰ هواپیمای عراق ۲۳۸ هواپیما را منهدم کرد اما در پایان جنگ عراق ۶۱۰ هواپیما داشت و در زمان حمله به کویت این تعداد به ۷۵۰ هواپیما رسید.
 
وی گفت: همچنین عراقی‌ها ۹۰۰ توپخانه داشتند که در پایان جنگ این رقم به ۳ هزار و ۹۰۰ توپخانه رسید.
 
روحانی جانباز دفاع مقدس بیان کرد: یگان‌های رزمی عراق از ۱۱ یگان در زمان جنگ به ۵۷ لشکر نظامی در پایان جنگ رسید و در حمله به کویت نیز ۶۴ لشکر داشتند.
 
صادقی سرایانی اظهار داشت: تمام این آمار نشان‌دهنده این است که رزمندگان جان بر کف ایران اسلامی به جانفشانی و رشادت تمام ترفندهای دشمنان برای ورود به خاک ایران را خنثی کردند و حماسه‌ای به‌یادماندنی در تاریخ ثبت کردند.
 
این جانباز دوران دفاع مقدس تاکید کرد: در حالی که تمام دنیا با اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به صدام کمک می کردند تا در جنگ پیروز شود، این کشور سوریه بود که انبار تسلیحات و مهمات خود را بر روی فرزندان ایران باز کرد و لذا علی رغم همه مسائل مهم سیاسی و استراتژیکی منطقه غرب آسیا، امروز باید دین خود را نسبت به انها ادا کنیم.
 
وی جنگ امروز را به مراتب سخت تر از دوران سخت تحمیلی دانست و به اساتید دانشگاهها توصیه کرد: شما بعنوان افسران جنگ نرم دشمن وظیفه خطیر تربیت فرزندان انقلاب را بعهده دارید و حرفتان برای دانشجویان دارای جایگاه و اثر گذار و لازم است این اثرگذاری در جهت حفظ ارزشها و دستاوردهای شهدای انقلاب اسلامی باشد.
 
در پایان این مراسم از ۲۴ جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس در تربت حیدریه تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار