خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت:

تقوا عقل را دانا و اراده را توانا می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به سخنان روز چهارشنبه رئیس جمهور در قزوین گقت: تقوا عقل را دانا و اراده را توانا می‌کند و در نهایت آدمی را صاحب قدرت فهم و تشخیصی می‌کند که انسان را از شیطان تشخیص می‌دهد.
کد خبر: ۸۷۵۴۴۸۷
|
۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس‌جمهور و برخی از اعضای هیئت‌دولت در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با اشاره به آیه 30 سوره فصلت، اظهار کرد: آن‌هایی که گفتند «خدای ما خدای یگانه است» و در این مسیر استقامت کردند، فرشتگان بر آن‌ها نازل شده و آن‌ها را در احاطه خود قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: اهل ذکر و جماعتی که همه چیزشان را با «رب» هماهنگ می‌کنند به مرحله‌ای از سعادت و بزرگی می‌رسند که در احاطه فرشتگان و مورد حمایت آن‌ها قرار می‌گیرند.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به فرمایشات و تقسیم‌بندی امرالمؤمنین از مردم، بیان کرد: امام علی (ع) مردم را به سه دسته عالم ربانی، کسانی که شوق عالم شدن دارند و کسانی که ریشه و بنیه انسانی ندارد، تقسیم بنده کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: دسته‌ای که به فرموده مولا بنیه انسانی ندارند، اولویت‌ها را درک نمی‌کنند و با هر بادی تغییر جهت می‌دهند.

وی افزود: آن‌ها به این جهت تغییر جهت می‌دهند که ریشه نداشته، از نور علم استفاده نمی‌کنند، و استعداد و آمادگی استفاده از علم را ندارند و به هیچ جای محکمی وصل نیستند.

عابدینی به اهمیت تقوا هم اشاره و با تقدیر از سخنان دیروز رئیس‌جمهور درباره تقوا، تأکید کرد: تقوا عقل را دانا و اراده را توانا می‌کند و در نهایت آدمی را صاحب قدرت فهم و تشخیصی می‌کند که انسان را از شیطان تشخیص می‌دهد.

امام‌جمعه قزوین اذعان کرد: اگر صاحب تقوا نباشیم و زندگی‌مان را با «رب» و دستورات دینی و الهی هماهنگی نکنیم، به‌جای این‌که فرشتگان در پیرامون ما قرار گیرند، شیطان‌ها به دور ما حلقه خواهند زد.

وی در پایان با تأکید بر این‌که باید صداقت و ایمان مبنای دوستی‌ها قرار گیرد نه منافع دنیایی، اذعان کرد: در قیامت آن‌هایی که بر مبنای قوانین الهی و دینی دوستی‌هایشان را شکل نداده‌اند، پشیمان می‌شوند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها