فرمانده انتظامي تربت جام در نشست خبري به مناسبت هفته ناجا:

افزايش کشف مواد مخدر در تربت جام/ طرح های انتظامی تعطیل بردار و مقطعی نیست/ فرهنگ سازی، مردم یاری و دانش پلیسی، کارآمدترین ابزار کشف و جلوگیری از جرائم است

فرمانده انتظامي تربت جام از افزايش 90 درصدي کشف مواد مخدر در سطح منطقه مرزی تربت جام خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۷۲۲۱
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ محمد يزداني تربت جام شب گذشته در نشست خبري به مناسبت هفته ناجا از افزايش کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: از ابتداي سال جاري تاکنون مقدار 420 کيلوگرم انواع مواد مخدر با تلاش جان برکفان انتظامي کشف و ضبط شده است.

افزايش 90 درصدي کشف مواد مخدر درسطح منطقه مرزی تربت جام

سرهنگ محمد يزداني با اشاره به افزايش 90 درصدي کشف مواد مخدر در شهرستان نسبت به کشف 37 کیلوگرم در شش ماهه سال گذشته گفت: با اجراي طرح مبارزه با مواد مخدر و خرده فروشان در طي شش ماه اول سال جاری تعداد 868 خرده فروش دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند و در بازرسي از محل پاتوق آنان مقدار420 کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط گرديد.

وي افزایش 45 برابری سطح کشت تریاک در کشور افغانستان را حضور نیروهای آمریکایی و ناتو دانست و افزود: در طي اين مدت دو باند بزرگ انتقال دهنده مواد مخدر از استان سيستان بلوچستان و کشور افغانستان شناسايي ،دستگير و متلاشي شدند و از ناحيه آنان مقادیر 306 کيلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط و تعدادي از سوداگران مرگ در اين رابطه دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند که نمونه بارز آن عملیات شناسایی و کشف محموله 106 کیلوگرمی به وسیله دستگاه پروازی« پاراگلایدر» می باشد.

طرح های انتظامی تعطیل بردار و مقطعی نیست ، مبارزه همچنان ادامه دارد
 
وی از صنعتی شدن مواد مخدر به عنوان یکی از معضلات و مشکلات در حوزه مواد مخدر یاد کرد و تصریح کرد: متأسفانه از طریق ماهواره و فضای مجازی صنعتی شدن مواد مخدر آموزش داده می شود که افراد درخانه اقدام به ساخت می کنند که این مواد بسیار مخرب هستند وضمن از بین بردن روح و روان فرد مصرف کننده، قدرت تفکر و نیروی جوانی وکارکرد جامعه نیز تحلیل می رود.

یزدانی خاطر نشان کرد: بنابراین طرح های انتظامی تعطیل بردار و مقطعی نیست، مبارزه با مواد مخدر و سودا گران مرگ همچنان ادامه دارد و براساس وظیفه پلیسی برخورد قاطعانه خواهیم داشت.

احساس امنيت فراتر از خود امنيت است

فرمانده انتظامي تربت جام با اشاره به نقش مردم در حفظ امنيت شهرستان اعلام کرد: امنیت اجتماعی محسوس در این منطقه مرزی مرهون تلاش شبانه روزی همکاران با اشراف اطلاعاتی،همیاری مردم، هماهنگی و تعامل با دستگاه قضایی است که در خيلي از شاخص هاي امنيتي براساس آمار روند رو به رشدي داريم هر چند تا رسيدن به وضعيت مطلوب و ایده آل فاصله داريم لذا وضعیت کنونی آرامش بخش بوده و باید توجه داشت که احساس امنیت در یک منطقه فراتر از امنیت است .

وي رزمایش اقتدار و برخورد با اراذل و اوباش در سطح شهرستان را از مهمترین اقدام پلیسی در برقراری نظم و امنیت به عنوان ضابط قضایی برشمرد و اذعان داشت: در مقطع مختلف تعداد زيادي از اراذل و اوباش صاحب قدرت در سطح شهر و منطقه حقوق شهروندی را با جرایم مشهود به تمسخر گرفته و از خط قرمز حاکميت عبور کرده بودند که با هماهنگي مقام قضايي دستگير و شناسنامه دار شدند و دو نفر از آنان به شهرهای دور تبعيد و مابقي در اختيار مقام قضايي و روانه زندان شدند.

کاهش10 درصدی تصادفات جرحي و افزايش فوتي ها

فرمانده انتظامي تربت جام همچنین به کاهش خسارات 10 در صدی در حوزه راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: طی 6 ماه گذشته تصادفات جرحی کاهش یافته ولی متأسفانه به لحاظ عدم رعایت قوانین رانندگی آمار فوتي ها افزايش داشته است.

وی تلاش رسانه ها در آموزش فرهنگ راهنمایی و رانندگی در این حوزه را چشمگیر و تأثیر گذار ارزیابی کرد و عنوان نمود: جراید و رسانه ها با آموزش و آگاه سازی مردم را به رعایت بیشتر قوانین و مقررات رانندگی دعوت کنند و در کاهش خسارت نقش به سزایی داشته باشند.

این مقام مسئول یکی ازمعضلات این حوزه را مزاحمت های کاروانی دانست واضافه کرد: سنگین کردن بار ترافیکی توسط کاروان های نا آرام عروسی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان تا پاسی از شب با زدن بوق ممتد نارضایتی های شدیدی را به همراه داشت که بر اساس گزارش های مردمی با اعمال قانون چند دستگاه اتوبوس و ماشین های سبک و سنگین متخلف توقیف و به پارکینگ انتقال داد شد.

يزداني در همین باره توضیح داد: با هماهنگي مقام قضايي محدوديت هايي براي تالارهای پذیرایی و کاروان هاي عروسي ايجاد شد و آنان حق دارند فقط تا ساعت 11 شب به کار پايان دهند تا آرامش مردم به مخاطره نیفتد.

کشف و تحویل بیش از 70 درصد اموال مسروقه


فرمانده انتظامی تربت جام به طرح مبارزه با سارقین اشاره کرد و یادآور شد : بیشتر سرقت های درمنطقه ، سرقت های خرد بوده و بیش از 70 درصد از این سرقت ها منجر به کشف شده و اموال مسروقه به صاحبان تحويل شده است.

وي ابراز داشت: لازم است که شهروندان با مشاهده سرقت بلافاصله به پلیس گزارش دهند تا دستگیری از مجرمین زودتر انجام گیرد و دلیل تعلل در دستگیری سارقین تأخیر گزارشات مردمی بوده که در سرقت احشام بیشتر مشاهده می شود.

سرهنگ يزداني با اشاره به طرح مبارزه با سارقين افزود: سرقت هاي انجام شده در شهرستان جزيي است که بيشتر آن ها سرقت موتورسيکلت بوده است که بر اثر عدم ناآگاهي شهروندان در رعايت قوانين و مقررات صورت گرفته که نسبت به سال گذشته 4 درصد افزايش داشته است.

علت موفقيت پليس همراهي دستگاه قضا ، اصحاب رسانه و مردم است


وي با تشکر و قدرداني از دستگاه قضایی، اصحاب رسانه و مردم در همراهي با پليس گفت: علت موفقيت هاي پليس در انجام ماموريت همکاري و همياري خوب دستگاه قضا، اصحاب رسانه و مردم با پليس بوده است که به پليس اعتماد دارند.

وی اظهار کرد: موفقیت‌های پلیس در زمینه حفظ امنیت وابسته به اطلاعات صحیحی است که مردم به پلیس می دهند و تقاضا داریم این همکاری روز به روز افزایش یابد و اگر مردم به سبب برخی مسائل احساس امنیت نکنند در ایجاد امنیت پایدار وفاق وهمیاری مسئولان،رسانه ها و مردم خیلی موثر است.

جایگاه معنوی و مقبولیت امامان جمعه تشیع و تسنن در ایجاد آرامش منطقه موثر است

وی با اشاره به فتنه استکبار جهاني و ايادي اش در منطقه تأکید کرد: يکي از اهداف دشمنان در منطقه ايجاد اختلاف بين برادران شيعه و اهل سنت است که ما اجازه نخواهيم داد دشمن در منطقه اختلافي ايجاد کند و شکر خدا شيعه و اهل سنت به عنوان امت واحده جان يکديگر هستند و تربت جام بعنوان پايتخت وحدت در کشور مطرح است.

وی جایگاه معنوی و مقبولیت امامان جمعه تشیع و تسنن را در ایجاد آرامش منطقه بسیار موثر دانست و یاد آور شد: همراهي امامان جمعه با پليس باعث شده است که ديگر شاهد نزاع و درگيري هاي طايفه اي در شهرستان نباشيم و آنچه وظيفه پليس است کوتاه نخواهيم آمد و براي ارتقاي اقتدار و قدرت نظام اسلامي در شرق کشور مامورين انتظامي آماده جانفشاني و پيروي از فرامين فرماندهي معظم کل قوا هستند.

فرهنگ سازی، مردم یاری و دانش پلیسی، کارآمدترین ابزار کشف و جلوگیری از جرم است
یزدانی عنوان کرد: تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی یکی از مسائلی است که نیروی انتظامی به رعایت آن اصرار دارد و در این خصوص، کلاس‌های مختلفی در طی سال برای پرسنل نیروی انتظامی برگزار می‌کند.

وی با بیان این که نیروی انتظامی و پلیس به سمت تخصصی شدن پیش می‌رود و پیشگیری را بر مقابله و دستگیری مقدم می داند، خاطرنشان کرد: با تشکیل پلیس فتا در کشور براساس نیاز جامعه و استفاده غیر اصولی از فضای مجازی و سایبری در تربت جام نیز شروع فعالیت کرد که آموزش‌های لازم به دانش آموزان و خانواده‌ها ارائه شود و درهمین باره 80 درصد پرونده‌های شش ماهه نخست سال مرکز پلیس فتا شهرستان منجر به دستگیری شده است.

وی در پایان نشست متذکر شد: والدین عزیز بازی های اینترنتی و سایر برنامه های سرگرمی فرزندان خود را به سمت سالم سازی کنترل ومدیریت نمایند چون آگاه سازی،فرهنگ سازی،اطلاع رسانی ،همکاری مردمی و دانش پلیسی؛ کارآمدترین ابزار کشف و جلوگیری از جرائم است ،اقدام پلیسی و تعیین ضرب الأجل و برخورد قضایی آخرین مرحله کار است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها