تشریح برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نیشابور

دبیر ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر شهرستان نیشابور برنامه های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر را اعلام کرد.
کد خبر: ۸۷۵۷۸۰۱
|
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
 ابوالفضل فتوحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: نامگذاری هفته اول ماه محرم‌الحرام به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر، یک نامگذاری با مسما و دارای آثار ماندگاری در عرصه اجتماعی است.

 وی گفت: هر فردی خواهان داشتن جامعه‌ای سالم و دور از هر گونه ناهنجاری، پلیدی و پلشتی است و بدیهی است که نیل به این مهم؛ اولاً به خودی خود حاصل نمی‌شود، ثانیاً نمی‌توان جامعه را رها نمود تا هر فردی به هر نحو و سلیقه‌ای که تشخیص دهد؛ مبادرت به اجرای اصل «امر به معروف و نهی از منکر» نماید و از سوی دیگر نیز نمی‌‌توان این دو فریضه مهم و اساسی که به عنوان یک اصل در قانون اساسی لحاظ شده است را به منصه ظهور و بروز نرسانید.

وی خاطرنشان کرد: تفکر شیعی، قیام عاشورا و نهضت خونین حسینی با دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر به گونه‌ای عجین شده که هرکدام دیگری را در اذهان تداعی می‌کنند، امر به معروف و نهی از منکر روش پیامبران و شیوه صالحان و فریضه بزرگ الهی است، بنابراین ما نیز سعی می‌کنیم در اشاعه و عمل به این فریضه مقدس الهی مثمر ثمر باشیم.

فتوحی یادآورشد: آیین نواختن زنگ امر به معروف و نهی از منکردر سطح مدارس نیشابور، همایش همه مسئولیم در حفظ فرهنگ عاشورایی وارتقای معنوی دانشجویان ، همایش همه مسئولیم در سلامت محیط کار وتقویت فرهنگ اقتصادمقاومتی، رزمایش تذکر لسانی، تجلیل از آمرین معروف و نهی از منکر، اعزام کارشناسان حوزه آسیب‌های اجتماعی به حسینیه‌ها- مدارس و مساجد، فضاسازی تبلیغی، سخنرانی امام جمعه در نماز جمعه پیرامون امر به معروف، دیدار باخانواده معظم شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی با موضوع امر به معروف از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ستاداحیا امربه معروف و نهی از منکر شهرستان نیشابوراست.

دبیر ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر شهرستان نیشابور تصریح کرد: باید گفت مردم نقش بسزایی در نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دارند و در صورت عمومی شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر که مستلزم مشارکت همه آحاد مردم می‌باشد؛ بسیاری از آسیب‌های اجتماع و گناه‌های افراد یا پیشگیری یا کاهش یافته و در نتیجه محیط اجتماعی سالم و امنی ایجاد خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها