خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر مقصد و نهایت دین است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: پرداختن به اولویت‌ها در عرصه امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر امری ضروری است.
کد خبر: ۸۷۶۰۴۳۰
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در همایش امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر که در حسینیه شهید مطهری سپاه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسائلی که در قرآن به آن توجه شده، امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر است.

وی تصریح کرد: این‌که در قرآن از زبان لقمان آمده: اى پسر من نماز را برپا دار و به كار پسنديده وادار و از كار ناپسند باز دار، نشان می‌دهد که این وظایف پیش از رسالت رسول اکرم (ص) نیز وجود داشته است.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به آیات دیگری در خصوص امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر، خاطرنشان کرد: خداوند فرموده نه تنها باید یکایک شما کار امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را انجام دهید، بلکه این امر مهم دینی باید به یک شاکله تبدیل شود که آن شاکله پیشوا و رهبری داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: بزرگان تفسیر می‌فرمایند: اگر کسی در رفتار فردی خود مؤمن، متدین و هماهنگ با خدا باشد اما در رفتار جمعی آن‌گونه که باید، عمل نکند به « وَمَنْ يَعْتَصِمْ بِاللَّهِ» عمل کرده اما در روز قیامت برای «و اعتصموا بحبل اللّه جمیعا» دستش خالی است.

وی ادامه داد: خیلی از انسان‌ها در انجام تکالیف فردی که همان نماز، روزه و اخلاق فردی است، آدم خوبی هستند اما همان شخص در کارهای اجتماعی، مشارکتی و مسئولیت‌هایی که بر عهده می‌گیرد، دچار مشکل شده و توانایی انجام آن را ندارد، این مهم نشان می‌دهد که تنها بهره‌مندی از اخلاق و منش فردی رمز موفقیت در کار جمعی نیست.

عابدینی با تأکید بر این‌که نباید در خلوت با آبروی دیگران بازی شود، گفت: باید خلوت و جلوت انسان‌ها با یکدیگر همخوانی داشته باشد و اگر این رفتار را در پیش بگیریم، در کارهای جمعی می‌توانیم موفق عمل نماییم

امام‌جمعه قزوین افزود: آدمی که قرار است وارد کار جمعی شود، بایستی ایمان خود را رصد کند، سپس در تقوا خود را مورد بررسی قرار دهد و تسلیم خودش در برابر حق را مورد سنجش قرار دهد، اگر در این سه مورد نمره خوبی بدست آورد، می تواند وارد کار جمعی شود.

وی به احادیثی در اهمیت امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر اشاره و یادآور شد: امام علی (ع) امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر را برترین اعمال خلق معرفی کرده و در جای دیگر می‌فرماید: امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر مقصد و نهایت دین است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: این فرموده امیرالمؤمنین به این معناست که هر کار دینی زمانی حقیقی بودنش مشخص می‌شود که روح آمرانه و ناهیانه در ما بیدار شود.

حجت الاسلام عابدینی اظهار کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند: شریعت زمانی قوام پیدا می‌کند که امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر جدی دیده شود.

وی به اهمیت اولویت‌بندی در عرصه امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر اشاره و تصریح کرد: باید کاری که در راستای امربه‌معروف انجام می‌دهیم، ضمن این که مصداق امر به معروف باشد، در اولویت هم قرار داشته باشد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها