خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

دل آدمی آنچنان به موعظه نیازمند است که زمین محتاج باران است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: مجالس سوگواری امام حسین(ع) بهترین مجال وعظ و البته آموختن است، موعظه همچون باران است، باران زمین و موعظه دل را زنده می‌کند.
کد خبر: ۸۷۶۰۵۵۰
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان، شب گذشته در جمع عزاداران سیدالشهدا(ع) حسینیه امام سجاد(ع) شهرستان دامغان با تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: آیین‌های سوگواری شهادت هریک از ائمه اطهار(ع) محافلی سراسر نور است اما در این میان اقامه عزا در ایام شهادت امام حسین(ع) مهمتر و تأثیرگذار‌تر است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه مجالس سوگواری امام حسین(ع) بهترین مجال وعظ و البته آموختن است، موعظه همچون باران است، باران زمین و موعظه دل را زنده می‌کند، افزود: همه از پیر و جوان محتاج موعظه هستیم، این‌گونه است که نبی مکرم اسلام(ص) به‌عنوان والاترین شخصیت عالم از جبرئیل(ع) میخواهد تا ایشان را موعظه نماید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: جبرئیل(ع) خواست پیامبر را اجابت نمود و سه موعظه بسیار آموزنده را مطرح نمود که می‌تواند ما را از خواب غفلت بیدار کند، نخستین موعظه جبرئیل امین این است که به‌یاد داشته باشید که هرچه عمر کنید، پایان آن مرگ است و تنها پاینده و باقی خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اظهار داشت: مرگ برای همگان است و از آن گریزی نیست، آنچه مهم است مسلمان مردن، با نام نیک و باعزت مردن است، بکوشیم مسلمان از دنیا برویم، هرچند که این توفیق کار ساده‌ای نیست آنچنان که عالم بزرگی همچون آیت الله میلانی از حضرت رضا(ع) می‌خواهد که مسلمان بمیرد.

وی با اشاره به اینکه مسلمان مردن یعنی با عشق به اهل بیت از دنیا رفتن، تصریح کرد: امروز شیعه در هرجای جهان که حضور دارد عشق به آل الله را به نمایش می‌گذارد که برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در بیش از 41 کشور دنیا گواه این حقیقت است، شیعیان خون می‌دهند اما دست از محمد و آل محمد برنمی‌دارند.

آیت الله شاهچراغی اضافه کرد: موعظه دوم جبرئیل(ع) در نزد حضرت رسول(ص) این بود که به هرچه علاقه داشته باشی از آن جدا خواهی شد، پیام این موعظه آن است که به پست‌ها و مقام‌ها و ثروت‌های دنیوی دلبسته نباشیم، بخاطر آن با هم جدال نکنیم زیرا دلبستگی‌های دنیا فانی هستند.

امام جمعه سمنان سومین موعظه جبرئیل امین نزد پیامبر اکرم(ص) این عنوان کرد که همه ما در آخرت با اعمالمان محشور می‌شویم و گفت: مرحوم آیت الله بهجت(ره) فرمودند، جامعه اسلامی بیش از جوان هیئتی، جوان حسینی می‌خواهد؛ بیاد داشته باشیم که در آخرت با اعمال و همراهانمان در دنیا محشور می‌شویم اگر مأنوس مجلس امام حسین(ع) باشیم یا شرکت کننده همیشگی کنسرت‌های موسیقی با واقعیت این اعمال در دنیای باقی محشور خواهیم شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها