خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خبر داد

استفاده از ظرفیت سوگواره بصیرت عاشورایی برای ایجاد وقف جدید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از استفاده از ظرفیت سوگواره بصیرت عاشورایی برای ایجاد وقف جدید در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۰۶۳۲
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ماه‌های محرم‌الحرام و صفرالمظفر در استان سمنان اظهار داشت: در اجرای این سوگواره عظیم، عمل به نیات واقفان خیراندیش بنا بر تأکید نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در دستور کار جدی قرار دارد و با این‌رویه، نسبت به اجرای برنامه‌ها تلاش می‌شود.

وی با تشریح اقدامات لازم‌الاجرای ستادی در برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی افزود:‌ تشکیل قرارگاه استانی به نام قرارگاه حضرت سیدالشهدا (ع) به ریاست مدیرکل استان و دبیری معاون فرهنگی و اجتماعی و عضویت روابط عمومی، حراست، بازرسی، توسعه مدیریت، امور اوقافی، اداره تحقیق، فناوری، بهره‌وری اقتصادی و سرگروه اعزام مبلغ انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: تشکیل ستاد اجرایی در شهرستان‌ها به ریاست رئیس اداره و عضویت کارشناسان مرتبط با قرارگاه استانی و همچنین استفاده از ظرفیت هیأت امنا و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص جهت برنامه‌ریزی، فعال‌سازی و نظارت بر حسن اجرای طرح بصیرت عاشورایی نیز صورت گرفته است.

واحدی بیان کرد: بقاع مجری سوگواره بصیرت عاشورایی نیز مشخص شده‌اند و کارها به‌خوبی در آن‌ها جریان دارد.

وی تصریح کرد: اقدام لازم در خصوص بومی‌سازی ابلاغیه‌های ارسالی برای کار از سوی هیأت امنا و مدیران مراکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس امامزادگان، بقاع متبرکه و حسینیه‌ها و موقوفات مرتبط نیز انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از احصای اجرای دقیق موقوفات مشمول این طرح به تفکیک شهرستانی، مطابق مفاد وقف‌نامه و برنامه‌ریزی جهت اجرای دقیق نیات امینانه واقفان بر اساس دستورالعمل ابلاغی خبر داد.

واحدی گفت: استفاده از ظرفیت ایام محرم و ویژه‌برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در جهت ترویج فرهنگ وقف و ایجاد وقف جدید در اولویت جدی قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها