خبرهای داغ:
دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور دکتر سیف مدیر کل بانک مرکزی وهمتی استاندار و جمعی از مدیران بنگاهها و دستگاههای اجرایی در باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۶۲۱۷۹
|
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبر گزاری بسیج در قزوین، دکتر سیف مدیر کل بانک مرکزی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین اظهار کرد: توقعات ما باید قابل اجرا باشد تا بتواند اجرا شود و به سمت تولید  و ایجاد اشتغال حرکت کند.

وی ادامه داد: در این سه سال کارهای خوبی انجام شده است و ما در سال های گذشته به سمت بیراهه می رفتیم لذا دولت تمام سعی خود را کرده است که در این سه سال انضباط مالی داشته باشد.

این مسئول اذعان کرد: یکی از این مسائل کاهش تورم از ۴۰ درصد به زیر ده درصد و دیگری ثابت نگه داشتن قیمت ارز می باشد و سرمایه دار با خیال راحت اقدام به آوردن سرمایه در مسیر تولید می کند ما اگر رشد اقتصادیمان بالا باشد میزان  و ارزش پولی کشور هم ارتقا خواهد یافت.

سیف بیان کرد: ما با استمرار تورم تک رقمی کاری خواهیم کرد تا ثمره ۳سال و نیم برنامه ریزی را مردم لمس کنند  و این اتفاق خواهد افتاد، دولت در سه سال گذشته دستاورد های بزرگی داشته است.

مدیرکل بانک مرکزی تصریح کرد: ونزوئلا با کاهش قیمت نفت تورم ۶۰۰ درصدی را تجربه کرد، روسیه ۸۵ میلیارد دلار از ذخیره ارزی خود را وارد بازار کرد تا نرخ ارز را تثبیت کند؛ همچنین عربستآن با کاهش قیمت نفت اقدام به کاهش حقوق کارمندان خود نموده است و تمام این مسائل بی‌سابقه بوده است.

دکتر سیف گفت: ما برخلاف بسیاری از کشور ها از رکود به رشد ۵ و چهار دهم مثبت رشد اقتصادی رسیده ایم، تا به امروز در دولت تدبیر و امید بیش از ۴۱۵۰۰۰میلیاردتومان  تسهیلات پرداخت کرده است.

سیف تبیین کرد: کمک به بنگاه‌های کوچک و زود بازده و متوسط باید در اولویت باشد تا بعد از آن ما به فکر صنایع و بنگاه‌های بزرگ باشیم زیرا بنگاه‌های بزرگ وقتی وارد می‌شوند تمام تسهیلات بانک را به خود اختصاص می دهند و بنگاههای کوچک و متوسط در این رقابت ضعیف هستند.

مدیرکل بانک مرکزی تشریح کرد: اگر شرایط  و زیر ساخت و بستر ها آماده نباشد  و نوسانات اقتصادی به کرات اتفاق بیفتد هیچ سرمایه گداری جرات ورود نمی کند.
ما قبلا برای ۷۵۰۰ واحد ۱۶۰۰۰میلیارد تومان در نطر گرفته بودیم اما الان هر بنگاهی که سود دهی داشته باشد  ما او را کمک خواهیم کرد.
وی در ادامه اظهار کرد: در کشور یکی از تاکیدات رهبری همان اقتصاد مقاومتی و توجه به بنگاه های کوچک و متوسط است.

سیف خاطرنشان کرد: اصرار بانک‌ها بر وثیقه بیشتر جنبه افراطی دارد؛ الویت بعدی  ما باید پراکندگی تولید در اقصی نقاط کشور باشد، ما در نظام بانکی خودمان بیش از حد اصرار بر وثیقه داریم.

وی در پایان با اشاره به سود دهی بنگاه‌ها گفت: اعتبارات ما باید به سمت اشتعال و سود دهی  و تولید پایدار پیش برود.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها