خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم:

سوگواره‌های بصیرت عاشورایی جلوی انحراف از مسیر اصلی عزاداری‌ها را می‌گیرد

استاد حوزه علمیه قم گفت: برگزاری برنامه‌هایی چون سوگواره‌های بصیرت عاشورایی جلوی انحراف از مسیر اصلی عزاداری‌ها را می‌گیرد.
کد خبر: ۸۷۶۵۳۸۳
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مؤذن با اشاره به اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ماه‌های محرم‌الحرام و صفرالمظفر در استان سمنان در ترسیم تشابهات انقلاب اسلامی ایران با قیام عاشورا اظهار داشت: امروز آمریکا، رژیم صهیونیستی، استکبار جهانی و استعمارگران عالم و عواملشان برابر نظام جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند و تقابل جبهه یزیدی بعد از هزار و 400 سال برابر نظام اسلامی با پرچم‌داری اسلام ناب محمدی (ص) را شاهد هستیم.

وی تأکید کرد: ملت ایران از قیام عاشورا الگوبرداری کردند و امروز هم با گذشت بیش از 30 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی هنوز هم در صف اول استکبارستیزی قرار دارند و از مظلومان عالم حمایت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: همراهان استکبار جهانی از آل‌سعود خبیث گرفته تا آمریکای جنایت‌کار، انگلیس، رژیم صهیونیستی و پدیدآورندگان داعش که با پرچم اسلام یزیدی در جهان اسلام کشتار به راه انداخته‌اند، مشابه ظلم‌های بنی‌امیه را انجام می‌دهند.

مؤذن با اشاره به اینکه امروز افراد مخلصی هستند که از نعمت آزادی و ایستادن در کنار عدالت مطلق بهره‌مند هستند، اظهار کرد: امیدواریم هر روز بیشتر شاهد پیروزی مسلمانان باشیم.

وی تأکید کرد: دفاع مقدس از برهه‌های مهم انقلاب اسلامی ایران بود که از عاشورا الگوبرداری شد؛ امام راحل فرمودند در ارتباط با واقعه 17 شهریور نیز فرمودند این واقعه چون عاشورا، میدان شهدا مثل کربلا، شهدای ما نظیر شهدای کربلا و مخالفان ملت ما همان یزید و وابستگان او بودند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اعلامیه تاریخی امام راحل در 21 بهمن 57 مبنی بر شکستن کودتا و رژیم پهلوی نوعی حماسه عاشورایی بود و مردم به فرمان حسین زمان خود لبیک گفتند و به خیابان‌ها ریختند و رژیم را در هم شکستند.

مؤذن با تأکید بر اینکه فرهنگ عاشورا در تداوم انقلاب اسلامی ایران بسیار اثرگذار است، تصریح کرد: عاشورا عامل پیدایش و زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در زمینه‌های گوناگون بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها