خبرهای داغ:
معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین:

آثار شهدا در مراکز استاندارد نگهداری شود

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین :نگهداری استاندارد همه آثار شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ضروری است.
کد خبر: ۸۷۶۵۳۸۸
|
۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، ایوب رحیمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین در نخستین جلسه‌ی ماهانه هماهنگی و نظارت شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین گفت: این شورا به صورت رسمی فعالیت خود را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آغاز کرده که امیدواریم با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی عضو این شورا بتوانیم گام‌های موثری را در نهادینه کردن فرهنگ فوق برداریم.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت موجب پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی شده است، افزود: دشمنان تلاش دارند تا با اجرای برنامه‌های مختلف، این فرهنگ در کشور ما به فراموشی سپرده شده و از توسعه آن جلوگیری شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین برگزاری جلسه شورای فرهنگی ایثار و شهادت را در جهت نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه ضروری دانست و اذعان کرد: باید همه مسئولین دستگاه‌های اجرایی با ارایه‌ی راهکارها و ایده‌های نو در جهت ترویج فرهنگ یادشده گام‌های موثری را بردارند.

این مسئول با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران در جمع‌آوری آثار شهدا و نگهداری آنها در مکان‌های استاندارد و با کیفیت اهتمام دارد، گفت: آثار شهیدان بایستی به منظور محافظت و ماندگاری در اختیار این نهاد قرار بگیرد تا از بین نروند.
رحیمی با بیان اینکه آثار شهدا باید به قشرهای مختلف مردم معرفی شود، تبیین کرد: بایستی با استفاده از این آثار در جهت معرفی شهدا به مردم تلاش کنیم، تحقق این موضوع نیازمند اجرای برنامه‌های ترویجی موثر است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین با بیان اینکه آرامش، آسایش و امنیت خود را مدیون شهدا هستیم، ابراز کرد: باید با ابزارهای مختلف هنری، حماسه‌های خلق شده دوران هشت سال دفاع مقدس و ایثارگری و رشادت‌های شهدا را در این دوران به مردم بشناسانیم.
وی ادامه داد: برگزاری جلسات ماهانه هماهنگی و نظارت شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین خوراک فکری شورای عالی فرهنگ ایثار و شهادت است به همین دلیل بایستی کارشناسی‌های دقیق و لازم در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی صورت بگیرد.
رحیمی افزود: نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های اجرایی عضو این شورا باید طرح‌ها را به تناسب ظرفیت‌های خود تهیه کنند تا با ارایه آن در جلسه فوق، از موازی‌کاری‌های برنامه‌های فرهنگی دستگاه‌ها در سطح استان جلوگیری شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین با اشاره به اینکه بخشی از بودجه فرهنگی دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید به برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یابد، تصریح کرد: باید از ابزارهای مختلفی استفاده کرد تا این بودجه فقط به همین منظور هزینه شود.
وی بر تشکیل کمیته ارزیابی نسبت به عملکرد جلسات ماهانه هماهنگی و نظارت شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین تاکید کرد و گفت: با تحقق این موضوع می‌توانیم نتایج و بازخورد تشکیل این جلسات را به دست آوریم و با رفع نقاط منفی و تقویت نقاط مثبت، گام‌های بسزایی را برداریم.
رحیمی در این جلسه بر استفاده از ظرفیت‌های کانون فرهنگی و پرتال دانشگاه‌ها، کتابخانه‌ها و شبکه‌های فضای مجازی در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها