در راستای اجرای «طرح مردم یاری» ؛

قدردانی جامعه اهل سنت بخش محروم و مرزی پایین جام شهرستان تربت جام از غیور مردان ارتش

با استقرار بیمارستان صحرایی ارتش جهموری اسلامی ایران در مرکز بخش مرزی و محروم پائین جام شهرستان تربت جام و ارائه خدمات درمانی رایگان در قالب "طرح مردم یاری" باعث خرسندی مردم این منطقه گردید.
کد خبر: ۸۷۶۶۹۸۸
|
۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا با اشاره به اعزام کاروان پزشکی به بخش پایین جام گفت: خدا را شاکرین در ارتش و نیروی مسلحی خدمت می کنیم که جزء مردمی ترین نهادها و سازمان های کشور و جهان است و معتقدیم از جنس مردم بودن باید مجاهدانه  و مخلصانه به مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت کند.

خدمت مجاهدانه و مخلصانه قوای مسلح با مردم یاری

امیر سرتیپ دوم علی جهانشاهی با اشاره به اجرای طرح مردم یاری ارتش افزود:این طرح در راستای خدمت رسانی به مردم درارتش بنا نهاده شده است و از اول انقلاب هم ثابت کردیم و با پیمان خونی که با مردم و رهبری بسته ایم هر جا که لازم و نیاز بوده از مردم و کشور دفاع کردیم.

وی تصریح کرد: همان طور که در هشت سال دفاع مقدس ما با همین مردم غیور در مقابل ارتش تا دندان مسلح رژیم بعث عراق ایستادیم و بعد از آن هر جایی از کشور بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله و... اتفاق افتاده نیروهای مسلح برای خدمات رسانی پیش قدم بوده وهستند.

ارشد نظامی آجا در شرق کشور ادامه داد: در طول سال نیز با اجرای طرح مردم یاری به کمک محرومان و نیازمندان بویژه مناطق مرزنشین می شتابیم و متعقدیم مردم ولی نعمتمان ما هستند و هر آنچه به مردم خدمت شایسته انجام دهیم خود به خود در جهت امنیت پایدار کشور عزیزمان تلاش و همراهی کردیم .

این مقام نظامی خاطرنشان کرد: با توجه به مراجعه بیمارانی که داشتیم برادران ارتشی اعم از پزشکان جراح، متخصص،عمومی،داروساز، سایرخدمه با مجهزترین امکانات پزشکی، امدادی، اروژانس، دندانپزشک،چشم پزشک، ارتوپد، ارولوژ، رادیولوژ و... گامی موثر در خدمت به مردم برداشته به طوری که طی دو روز گذشته بیش از 20 عمل جراحی در این بیمارستان صحرایی به دست توانای متخصین و جراحان برای مردم محروم ومرزی این منطقه تلفیقی عرضه داشته ایم.

امنیت و ثبات منطقه با پیوستگی قوای مسلح و مردم

فرماندار تربت جام از اقدام و ابتکار بسیار نوبرانه ارتش جمهوری اسلامی ایران درمردم یاری بویژه حوزه بهداشت و سلامت قشر محروم تجلیل کرد و گفت:معتقدیم اعتماد متقابل مردم و نیروهای مسلح می تواند باعث امنیت پایدار در این مناطق شود.

مهندس علی رستمی افزود: این حرکت واقدام ستودنی غیر از این که به سلامت مردم کمک می کند به لحاظ بار عاطفی، اخلاقی و پیوستگی قوای مسلح و مردم نقش مهمی در بازدارندگی داشته و موجب امنیت و ثبات منطقه می شود.

همه متحد و یکپارچه گوش به فرمان پشت سر رهبری هستیم

امام جمعه بخش پایین جام این شهرستان گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مردم منطقه در کمال آسایش و آرامش به کار کشاورزی، دامپروری و... مشغول اند و از امنیت پایداری که درمنطقه حاکم است با تلاش جان برکفان امنیتی،نظامی،انتظامی، مرزبانی،سپاه و بسیج مردمی از کشور و آرمان های امام راحل مرزبانانی وحراست کرده و به آنان و نظام مقدس  اسلامی افتخار می کنیم .

مولوی امان الله برزگر افزود: به کوری چشم دشمنان اسلام یهود و  نصارا،آمریکا،اسرائیل،انگلیس ، داعش وعربستان مردم این خطه متحد و منسجم در کنار قوای مسلح هستند و دست افراطیان را از منطقه کوتاه نمودند و نخواهیم گذاشت دشمنان قسم خورده کوچکترین رخنه  به مرزهای کشور ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: باید همه مسئولان و اقشار مختلف مردم متحد و یکپارچه گوش به فرمان و پشت سر رهبر معظم انقلاب و با تأسی از نصایح "معظم له" برای ارتقاء، توسعه و آبادانی کشور در همه حوزه ها تلاش و مجاهدت کنیم.

وی از جانفشانی های نیروهای مسلح بویژه ارتش در همه زمینه ها بخصوص  ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مردم مستضعف منطقه قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: خدمت رسانی ارتش سلحشور به مردم با بهترین امکانات و متخصصین مایه خیر و برکت در منطقه و باعث خوشحالی افراد نیازمند و فقیر شده است که امیدواریم با افزایش مدت اقامت در سال های آتی  این حرکت خداپسندانه نیز استمرار داشته باشد.

افزایش مدت خدمات بهداشتی و درمانی ارتش در منطقه

فرمانده گردان بهداری شمال شرق اداره بهداشت،امداد و درمان نیروی زمینی ارتش گفت: کاروان پزشکی متشکل از10  پزشک متخصص، 5 پزشک عمومی در بخش های تخصصی ارتوپدی، ارولوژی، اطفال، جراحی عمومی، چشم پزشکی، داخلی، دندانپزشکی، رادیولوژی، قلب، مامایی ، بیهوشی ،پوست و دکتر دارو ساز با 6 دستگاه آمبولانس،هفت کانکس صحرایی، یک اتاق عمل سیار به  طور رایگان به درمان مردم مناطق محرومتربت جام می پردازند.

سرهنگ دکتر مسعود زحمتکش اضافه کرد: این برنامه در قالب "طرح مردم یاری" به منظور استفاده از توانمندی های بخش بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش در ارائه خدمات پزشکی به مناطق محروم و کم برخوردار انجام می شود که با توجه به استقبال مردم به دستور امیر جهانشاهی از سه روز به مدت چهار روز افزایش پیدا کرد.

کمک های مردمی ارتش در راستای اهداف انقلاب اسلامی

رئیس شورای بخش پایین جام با قدردانی از طرح مردم یاری ارتش و استقرار بیمارستان صحرایی در این منطقه محروم و مرزی گفت: این حرکت ارتشیان غیور یک کمک انسان دوستانه  و مردمی در راستای اهداف انقلاب اسلامی موجبات خرسندی اقشار کم درآمد و محروم  منطقه واقع شد.

احمد اربایی رضایتمندی مردم از این طرح را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود:الحمدلله با وجود حجم گسترده مراجعین خدمات ارائه شده با نظم بسیار خوب ، سعه صدر و متانت عزیزان ارتشی انجام گردید.

تشکر مردم منطقه از خدمات پزشکی رایگان ارتش

اکبر جبارپور یکی از بیماران مراجعه کننده گفت: این حرکت مردم پسندانه با ارائه خدمات رایگان به نفع مردم فقیری شد که توان هزینه رفتن به پزشک را نداشتند در حالی که از برخی امراض سالیان متمادی رنج می بردند.

صاالحی یکی دیگر بیماران گفت: ما افتخار می کنیم به ارتشیان عزیزمان که در خدمت مردم هستند و امکانات بهداشتی درمانی را برای مداوای بیماران محروم مستضعف در منطقه مستقر وخدمات رسانی می کنند.

گفتی است؛ دراجرای طرح مردم یاری دلاور مردان ارتشی مستقر در منطقه محروم تربت جام؛ فرماندهی ،عقیدتی سیاسی ، بیمارستان تیپ 38 رزهی،مجمع خیرین سلامت ومشارکت های مردمی دانشکده علوم پزشکی تربت جام این عزیزان را در ارائه خدمات رایگان پزشکی درمانی همراهی کردند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها