خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود

حضور در راهپیمایی 13 آبان اعلام انزجار از استکبار و برنامه های آنهاست/مردم از فسادها آزرده دل هستند،مسئولین چاره ای بیندیشند

حجت الاسلام و المسلمین امینی در خطبه های نمازجمعه این هفته شاهرود گفت: ما در روز 13 آبان بر علیه استکبار و ظلم و ستم قیام می کنیم و فریاد مرگ بر آمریکا سر دهیم.
کد خبر: ۸۷۶۸۵۷۵
|
۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در خطبه های نمازجمعه این هفته شاهرود با تاکید بر تقوا با اشاره به آیه 5 سوره جمعه و مثل زدن به حمار در این آیه اظهار کرد: در قرآن مثل های فراوانی بیان شده که به حیوانات و گیاهان و سایر موجودات زنده است که این مثل های برای بیان حقیقت های ناب و فهم بیشتر آیات قرآنی است.

وی با بیان اینکه همه ما مسلمانان می دانیم دروغ و تهمت و ربا حرام است و اگر می دانیم باید عمل کنیم و اینها نیاز به درس و بحث و دانشگاه ندارد خاطر نشان کرد: پیامبر در حدیثز می فرماید کسی که برای شرکت در نمازجمعه بیاید و وقتی امام جمعه مشغول خطبه است صحبت کند مانند چهارپایانی هستند که کتاب حمل می کنند و باید بدانیم و می دانیم که دو خطبه جزء نماز جمعه است.

امام جمعه شاهرود با اشاره به مسلمان بودن به اسم نیست تصریح کرد: امروز مسلمانی داریم که به نام قرآن علیه قرآن مبارزه می کنند و در کشور عربستان این شبهه مسلمانان منتشر می شوند که به نام قرآن و خدا خون مسلمانان را می ریزند که اینها کمثل الحمار هستند که قرآن بیان می کند و فقط یهودیان و نصاری نیستند و مسلمانان که به قرآن عمی نمی کنند نیز شامل می شوند.

وی با اشاره به پیام آیه 5 سوره جمعه گفت: به داشته هایی که داریم عمل کنیم و عمل نکردن به علم آن را بی فایده می کند و اگر می خواهیم هدایت شویم باید به دنبال عمل به علم باشیم.

امینی در بخش دوم خطبه های نمازجمعه به شهادت امام سجاد به روایتی در 25 محرم اشاره کرد و افزود: ما 4 محور اصلی در زندگی امام سجاد(ع) داریم که اول تقویت بنیه اعتقادی و اخلاقی مردم و دوم دانش پژوهی و دانش پژوه پروری و گسترش علم و دانش و سوم مبارزه با بنی امیه و روشنگری بر علیه ظلم بنی امیه و آخری نیز زنده نگهداشتن حادثه عاشورا و راه و نام سیدالشهدا است.

امام جمعه شاهرود با اشاره به 8 آبان سالروز شهادت شهید فهمیده گفت: 8 آبان سالروز شهید فهمیده است که امام راحل فرمود رهبری ما آن نوجوانی است که این طور با معرفت ایثار کرد و شهامت و شجاعت را از حادثه کربلا امام حسین(ع) به ارث داشت و انقلاب ما متاثر از عاشوراست و شهدای ما در سنین مختلف الگو خود را از کربلا و عاشورا داشتند.

وی هفته بسیج دانش آموزی و روز نوجوان را گرامی داشت و بیان کرد: امروز میقات صالحین در مصلی نمازجمعه برگزار شد که از اقشار مختلف نمونه ای در این میقات صالحین به مناسبت روز بسیج دانش آموزی حضور داشتند و در بخش برادران و خواهران حضور فعال داشتند.

امینی با تاکید بر قدر دانستن این حلقه های صالحین اظهار کرد: دشمن اصل تهاجمشان فرهنگی است و این حلقه ها در دفاع فرهنگی و یک هجمه فرهنگی علیه دشمن تشکیل شده اند تا نشان دهنده ما دست بسته نیستیم و ما مسلح و سلاح های بُرنده و بسیار خطرناک تری از دشمن داریم که باید استفاده کنیم و در برابر هجمه آنها دفاع و هجمه کنیم و ابزار دشمن را ما هم داریم.

وی افزود: مسائل فرهنگی و اعتقادی و تربیتی باید در این حلقه ها بیان و در فضای مجازی برای مخاطبین بازگو شود چرا که جهان تشنه معارف الهی است و فضای مجازی فرصتی برای بیان این معارف است و باید تلاش کنیم.

امینی با بیان اینکه در 13 آبان چهار مناسبت داریم عنوان کرد: اول روز دانش آموز که در زمان شاه تعدادی دانش آموز در راه مبارزه به شهادت رسیدند و تسخیر لانه جاسوسی که امام انقلاب دوم و بزرگت از انقلاب اول نامید و تبعیت امام به ترکیه در سال 1343 و روز ملی مبارزه با استکبارجهانی است.

وی با اشاره به موضوع چرا مبارزه با استکبار و در راس آن آمریکا اظهار کرد: چرا اصرار داریم و تاکید بر پُر رنگ برگزار شدن روز 13 آبان که فقط مخصوص دانش آموزان نیست و همه اقشار باید وارد میدان شوند و با مظالم استکبار و آنهایی که برای ما ملموس است مبارزه کنیم.

امام جمعه شاهرود با اشاره به شش دهه ظلم آمریکا بر ملت ما گفت: اگر این ظلم ها را مرور کنیم متوجه فایده 13 آبان و حضور خود در راهپیمایی می شویم که ملت ما زیر کوله بار ظلم آمریکا قرار داشته و دارد.

وی ادامه داد: رهبری انقلاب فرمودند مگر بر آمریکا معنایش مرگ به ملت آمریکا نیست چرا که ملت آمریکا نیز تحت ظلم هستند و سیاهپوستان این کشور کشته می شوند و تبعیض و فساد قانونی است و حتی اینکه می گوییم با مردم آمریکا با استکبار و روحیه تکبر و تحمیل ظلم به دیگران آمریکا کار داریم و مبارزه می کنیم.

امینی با اشاره به جنایات آمریکا اضافه کرد: کودتای 28 مرداد 32،شهادت دانشجویان در 16 آذر، رویدادهای 15 خرداد تهران و قم و ورامین،تحمیل قانون کاپیتولاسیون،پشتیبانی از رژیم شاه،تاسیس ساواک و مظالمی که ایجاد شد،حمایت از کشتار مردم در 17 شهریور تا پیروزی انقلاب،مصادره میلیاردها دلار اموال ملت ایران،سفارت جاسوسی آمریکا،حمله نظامی به طبس،کودتای نوژه،حمایت از صدام در همه زمینه ها،حمایت از تروریست ها و گروه های معاند نظام از ابتدا تاکنون،ساقط کردن هواپیمای مسافربری،حمله نفت کش ها و سکوهای نفتی،تحریم های ظالمانه از جمله اینهاست.

وی ادامه داد: فتنه های 78 و 88،تهاجم فرهنگی،اتهام زنی مانند محور شرارت و حامی تروریسم،تهدید مستمر نظامی که گزینه ها روی میز است که البته ملت ما اجازه نمی دهد که این تهدیدات عملی شود و شهادت دانشمندان هسته ای و کند کردن حرکت هسته ای، سنگ اندازی در برجام همه خباثت ها آمریکا و انگلیس و کشورهای ظالم بر علیه ملت مظلوم ماست که ادامه دارد.

امام جمعه شاهرود تاکید کرد: تمام این دلایلی که بیان شد کافیست تا ما در روز 13 آبان بر علیه استکبار و ظلم و ستم قیام کنیم و فریاد مرگ بر آمریکا سر دهیم.

وی با اشاره به فسادهای مالی و آزرده شدن دل ملت ایران بیان کرد: ملت ما ملت مقاومی است و به فرموده امام راحل ملت رمضان است اما از فساد و تبعیض آزرده خاطر می شوند.

امینی با بیان اینکه هنوز حقوق های نجومی به سامان نرسیده اختلاس 8 هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان برملا شد عنوان کرد: اینها همه نشانه است که هر کجا پول باشد فساد هم هست و باید دستگاه های نظارتی دلشان برای مردم بسوزد و جدیت کنند و معنا ندارد هر چند سال یکبار از بیمه و بانک و جاهای دیگر فسادی بلند شود.

وی تصریح کرد: این قشر بزرگوار و زحمت کش فرهنگی که بیش از 900 هزار نفر سرمایه خود را در این صندوق گذاشتند می ترسیم که باز بگویند حقشان بوده است این در دنیا بَد است و قوه قضائیه و دولت باید کاری کنند و بر مسائل مالی نظارت کامل تری کنند و از افرادی که دلشان به حال مردم و انقلاب می تپد استفاده کنند.

امینی تاکید کرد: اینها به نفع کشور نیست و آرامش و آسایش مردم را بر هم می زند و این اختلاس ها کار ناجوانمردانه و بی انصافی است و همه باید دقت داشته باشند و در مسائل مالی باید خودمان را تربیت کنیم و مردم پای انقلاب هستند این نوع مفاسد ما را از صحنه بیرون نمی کند اما غصه دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها