مدیر روابط عمومی سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج:

نسل های امروزی از خودگذشتگی شهید حسین فهمیده درس بگیرند

غفاری با بیان اینکه باید نسل های امروزی از شجاعت و از خودگذشتگی شهید حسین فهمیده درس بگیرند، گفت: نام این شهید هرگز از ذهن ها فراموش نمی شود.
کد خبر: ۸۷۶۹۵۷۰
|
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶

به گزارش سرویس راهیان نورخبرگزاری بسیج ،علی غفاری مدیر روابط عمومی سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج در جمع دانش آموزان مدرسه "هدایت" تهران با اشاره به شجاعت و دلاوری نوجوان شهید حسین  فهمیده در دوران دفاع مقدس گفت: شهید حسین فهمیده در همان روزهای ابتدایی جنگ تصمیم می گیرد که به جبهه برود و با متجاوزان بعثی عراق بجنگد . زمزمه رفتن خود را در خانواده و بین دوستانش می اندازد . در یکی از همان روزها خود را به یکی از دوستانش می رساند و با او خداحافظی می کند .او که از خانه به بهانه گرفتن نان ، مبلغ 50 تومان گرفته بود پول را به دوستش داده و از او می خواهد که نان بخرد و به منزل آنها ببرد و تصمیم خود را برای رفتن به خوزستان به او می گوید و از وی می خواهد که تا سه روز به خانواده اش خبر ندهد تا آن که مانع رفتن او نشوند و پس از سه روز آنها را مطلع کند .
 
وی ادامه داد: شهید فهمیده به هر نحوی که می تواند، خود را به شهرهای جنوب می رساند و هر چه تلاش می کند که همراه گروه یا دسته ای که به خطوط درگیری می روند ، برود موفق نمی شود . این وضع ادامه پیدا می کند تا با گروهی از دانشجویان انقلابی دانشکده افسری برخورد کرده و بعد از متقاعد کردن فرمانده آنها عازم جبهه می شود . در این مدت کوتاه پس از انجام کارهای گوناگون به " حسین ریزه " مشهور می شود و پس از مدتی همراه رفیقش " محمد رضا شمس " هر دو مجروح می شوند ولی علی رغم مخالفت فرمانده با حالت مجروح دوباره به خطوط مقدم در خرمشهر بر می گردد .
غفاری اضافه کرد: یک بار به تنهایی به میان عراقی ها میرود و لباس و اسلحه ای از عراقیها به غنیمت گرفته و برمی گردد. با این حادثه فرمانده گروه به او اجازه ماندن در جبهه را داد .

مدیرروابط عمومی اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج در ادامه با اشاره به نحوه شهادت شهید فهمیده افزود: روزی فهمیده می بیند که تانکهای عراقی به طرف رزمندگان هجوم آورده و قصد قتل عام آنها رادارد . او در حالی که تعدادی نارنجک به خود بسته به طرف تانکها حرکت می کند ولی تیری به پای او می خورد اما او با همین وضعیت خود را به یکی از تانکها رسانده و با استفاده از نارنجک تانک را منفجر و خود نیز تکه تکه می شود . تانک که منفجر می شود دشمن گمان می کند حمله ای صورت گرفته و روحیه نداشته خود را می بازد و با سرعت تانکها را رها کرده و شروع به فرار می کنند .

وی اظهار داشت: رادیو برنامه های خود را قطع می کند و خبر شهادت نوجوان دوازده ساله ای را پخش می کند . این خبر به امام امت می رسد و ایشان در پیامی جملات معروف خود را پیرامون او می فرمایند :" رهبر ما آن طفل دوازده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگتر است با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید .
غفاری در ادامه خاطر نشان کرد: مزار شهید حسین فهمیده قطعه 24 ردیف 44 شماره 11 دربهشت زهراست که به نام موقعیت شهید فهمیده نامیده می شود. سه سال بعد داوود ، برادر بزرگتر او نیز در همان جا به صف شهدا ملحق شد

وی در پایان با بیان اینکه باید نسل های امروزی از شجاعت و از خودگذشتگی شهید حسین فهمیده درس بگیرند، گفت: نام این شهید هرگز از ذهن ها فراموش نمی شود.

ارسال نظرات