خبرهای داغ:

اعزام کاروان تدارکاتی اربعین شاهرود

کاروان محموله تدارکاتی مصباح الهدی شاهرود به کربلا اعزام شد.
کد خبر: ۸۷۷۰۷۸۲
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، طی مراسمی با حضور مسئولین کاروان موکب مصباح الهدی ستاد اربعین شهرستان های شاهرود و میامی به کشور عراق اعزام شد.

این کاروان شامل محموله 82 تنی کمک های مردمی شهرستان شاهرود در برگزاری موکب در کربلا است که با حضور مردم مشتاق به کربلا برای خدمت رسانی به زائران ارسال شده است.

سيد محمدرضا هاشمي در آیین ارسال محوله کمک های مردمی به عراق با بيان اينكه اجراي اين همايش مردمي توطئه هاي دشمن را نقش بر آب مي كند اظهار کرد: باتوجه به اينكه امروز دشمن در پشت خاكريز به دنبال ضربه زدن به اسلام است لذا بايد در اجراي باشكوه راهپيمايي اربعين حسيني بيش از پيش ساعي بود.

وي با بيان اينكه موكب شاهرود در فاصله ۱۵۰ متري از حرم حضرت امام حسين(ع) استقرار پيدا خواهد كرد، گفت: در بطن تشكيل ستاد اربعين حسيني شهرستان شش كميته تشكيل شد و كميته مشاركت و جذب كمك هاي مردمي مهم ترين كميته بود كه در دهه اول محرم با همراهي روحانيان، شوراها، ائمه جمعه، پايگاه هاي بسيج از تريبون هاي مختلف اهميت سفر و برپايي اين موكب اطلاع رساني شد.

فرماندار شاهرود با بيان اينكه سهم استان سمنان در پذيرائي از زائران اربعين حسيني ۲۰ هزار وعده پذيرائي در روز است بیان کرد: سهم شاهرود در اين مراسم معنوي پنج هزار وعده است كه روزانه ۱۵ هزار نفر و در طي مدت ده روز ۱۵۰هزار نفر از زائران را پذيرايي خواهد كرد.

هاشمي در ادامه تصريح كرد: كمك‌هاي مردمي كه طي دهه اول محرم جمع شد شامل كمك هاي نقدي و غير نقدي از دورترين دهستان همچون منطقه خارتوران، طرود، بسطام در شهرستان شاهرود و همچنين كالپوش، نردين و فرومد در شهرستان ميامي است كه از نظر وزني بيش از ۸۲تن انواع كالا را شامل مي شود.

وي با بيان اينكه اين كالاها توسط دو تريلي و دو كاميون به كربلاي معلي ارسال خواهد شد افزود: اين محموله ها پس از بارگيري در ۱۱ آبان در غالب مانوري داخل شهر به نمايش گذاشته خواهد شد.

امام جمعه شاهرود نيز با بيان اينكه يكي از توصيه هاي ائمه اطهار(ع) انجام زيارت اربعين و زيارت حضرت سيد شهدا(ع) است عنوان کرد: بعد از سقوط رژيم بعث عراق شرايطي براي زيارت فراهم شد كه اين روند هرساله با استقبال عمومي بسياري مواجه است و امسال دولت ايران با بر عهده گرفتن پذيرايي زائران همراه و ياور ملت عراق خواهد بود.

حجت الاسلام عباس اميني در ادامه با بيان برنامه هاي فرهنگي ستاد برپايي اربعين حسيني تصريح كرد: ۱۴آبان گردهمايي بزرگ زائران پياده روي اربعين حسيني در مصلي نماز جمعه انجام خواهد شد و طي آن مسائل فرهنگي، امنيتي، بهداشتي و تذاكرات لازم براي اين سفر به زائران براي احكام سفر، اهميت اربعين ارائه مي شود.

وي با بيان اينكه زيارت سيد الشهدا(ع) توفيقي براي كسب معرفت محسوب مي شود افزود: زائران ايراني سفيران جمهوري اسلامي و فرهنگ اين مرز و بوم هستند كه با منش و رفتاري برگرفته از سالار شهيدان در برپايي اين موكب تمام توان و همت خود را به كار خواهند گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها