خبرهای داغ:
امام جمعه موقت سمنان

مسئولان فرهنگی از ظرفیت محرم در راستای ترویج معارف اسلامی استفاده کنند

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه، مردم برای عزاداری ابا عبدالحسین (ع) به صورت خودجوش به میدان می آیند، گفت: مسئولان فرهنگی باید از این ظرفیت بالقوه در راستای ترویج معارف اسلامی و دوری از باورهای نادرست در کنار تغذیه فکری مداحان، مبلغان و شبکه تبلیغی استفاده کنند.
کد خبر: ۸۷۷۰۹۱۰
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام محمد باقر عبدوس در جلسه ستاد اربعین سمنان که در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه تجمع زائران اربعین باید با شکوه خاص برگزار شود، ابراز داشت: یکی از برنامه‌های خوب اربعین سال جاری، برگزاری همایش بدرقه نمادین زائران توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان است که این مراسم معنوی با تلاوت قرآن، مداحی، سخنرانی و ... مزین خواهد شد لذا ما توقع داریم که این آئین برای برگزاری سالانه نهادینه شود.

وی افزود: مردم برای عزاداری ابا عبدالحسین (ع) به صورت خودجوش به میدان می آیند و مسئولان فرهنگی ما باید از این ظرفیت بالقوه در راستای ترویج معارف اسلامی و دوری از باورهای نادرست در کنار تغذیه فکری مداحان، مبلغان و شبکه تبلیغی استفاده کنند تا بتوانیم شاهد برکات بیشتر و بهتر در ایام مبارک و نورانی اربعین حسینی باشیم.

فرماندار سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه حضور مردم این شهرستان در آئین اربعین کم نظیر است، گفت: امروز همه کارشناسان داخلی و خارجی و حتی رسانه‌های معاند بیگانه به این مهم اذعان دارند که تجمع میلیونی اربعین حسینی موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمنان و یاس آنهایی می شود که امروز به دلیل حمایت از تروریسم، برعلیه اسلام ناب محمدی(ص) در منجلابی به نام داعش و گروه‌های تروریستی گیر کرده و راه خروجی ندارند.

سید عباس دانایی با بیان اینکه این تجمع عظیم نمادی از وحدت، شهادت در راه خدا و عشق به اهل بیت (ع) است، افزود: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی شهرستان همکاری خوبی را در برگزاری این تجمع طی سالهای گذشته داشتند تا این مراسم با شکوه، بهتر از هرسال برگزار شود همچنین در این بین باید از سیل کمک های مردمی برای این مراسم تقدیر کرد.

وی اربعین را نماد خوبی ها دانست و تصریح کرد: حضور در آئین راهپیمایی اربعین به خصوص در مقطع کنونی از سال دارای اهمیت زیادی است چرا که امروز داعش در اوج ذلت قرار دارد و توسط نیروهای عراقی، مجاهدان، مدافعان حرم و شیعیان شکست های متوالی را پذیرا می شوند و حضور شیعیان می تواند به مثابه حمایت از مبارزان علیه داعش، دل این ظالمان را از ترس مالامال کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه گام برداشتن در مسیر خدمت‌رسانی به ائمه اطهار (ع)، افتخار است، گفت: باید کاری را انجام دهیم که رضایت ائمه اطهار(ع) در آن مشهود باشد تا در انجام آن موفق باشیم.

حجت الاسلام غلامرضا زاهدی با اشاره به این مطلب که در سال‌های متوالی استقبال مردم متدین شهرستان سمنان در تجمع اربعین بی نظیر بوده است، بیان داشت: امیدواریم در سال‌جاری نیز با برنامه ریزی های پیش بینی شده این مراسم معنوی هرچه با شکوه تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی افزود: اربعین در برهه کنونی اهمیتی خاص دارد و قطعا حضور میلیونی مردم از جای جای ایران اسلامی و جهان، یادآور یاس و وحشت در دل دشمنان اسلام ناب محمدی(ص) خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها