خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

همایش اربعین حسینی در ۳ نقطه استان سمنان برگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ضمن بیان اینکه اربعین زیر ساختی فرهنگی است، گفت: همایش ملی اربعین حسینی در سه شهرستان استان همراه با نماز دشمن شکن جمعه برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۷۰۹۱۶
|
۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی شکری در نشست ستاد هماهنگی اربعین حسینی به میزبانی فرمانداری سمنان، درباره این همایش، توضیح داد: این گردهمایی همزمان با سراسر کشور و از ساعت ۱۰صبح در شاهرود، سمنان و مهدیشهر به میزبانی مصلاهای نماز جمعه برگزار می شود و پس از آن مردم مسلمان استان، در نماز جمعه شرکت خواهند کرد.

وی افزود: طی سال‌های قبل این همایش تنها در شاهرود با حضور زائران اربعین برگزار می شد اما در سال‌جاری این امر به دو شهرستان دیگر نیز تسری پیدا کرده که امیدواریم بتوانیم بهره خوبی از این اجتماع حسینی که نمادی از بدرقه زائران اباعبدالله(ع) استان سمنان است، بهره‌مند شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره برنامه های همایش اربعین در استان، گفت: مداحی، سخنرانی، بدرقه نمادین زائران، توزیع بسته فرهنگی، تقدیر از مردم برای کمک های نقدی و غیر نقدی و ... از جمله برنامه های این همایش بزرگ هستند.

شکری با اشاره به اینکه تجمع اربعین در استان سمنان یک زیر بنای خوب فرهنگی محسوب می شود، ابراز داشت: باید مراسم عزاداری در مناسبتی مانند ایام فاطمیه و ... به صورت تجمع برگزار شود و زنجیر زنی و دسته روی را تنها برای ایام تاسوعا و عاشورا برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم از معرفت این قبیل نشست ها بیشتر بهره مند شویم.

وی پیاده روی اربعین حسینی در مقطع کنونی از تاریخ منطقه و جهان را بسیار مهم برشمرد و بیان داشت: رسانه های جهان به این مساله اهتمام ویژه ای دارند لذا باید هوشیار بود تا از باورهای نادرست و رفتار ناصحیح درباره اربعین حسینی و یادآوری وقایع تاریخی به دور باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به این مطلب که شیعیان کشورهای آفریقایی، اروپایی، آسیایی و ... در این حرکت عظیم و بزرگ شرکت می کنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران که کشور شیعیان است باید به گونه ای رفتار  مذهبی داشته باشد تا الگویی برای شیعیان و مسلمانان کشورهای دیگر باشد.

شکری با تاکید بر اینکه در ۲۱ استان کشور بعثه رهبر معظم انقلاب اسلامی و نمایندگی ستاد اربعین وجود دارد، گفت: در ۱۰ استان دیگر کشور متاسفانه بعثه معظم له نمایندگی ندارند لذا کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین در این استان‌ها بر عهده تبلیغات اسلامی است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با گفتمان سازی فرهنگی گامی موثر در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) برداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها