خبرهای داغ:
به همت بسیج دانشجویی دامغان و با حضور سفیر ایران در لیبی؛|

همایش بررسی مسائل منطقه و بیداری اسلامی در دامغان برگزار شد

همایش بررسی و تحلیل مسائل منطقه و بیداری اسلامی به همت بسیج دانشجویی و همکاری کمیته جوانان دفتر امام جمعه شهرستان دامغان با سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی در دامغان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۲۱۱۲
|
۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی چهارشنبه شب در جمع جوانان و دانشجویان شهرستان دامغان، شرکت کننده در همایش بررسی شرایط منطقه و بیداری اسلامی که به همت بسیج دانشجویی و کمیته جوانان دفتر امام جمعه این شهرستان در محل تالار خوارزمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد، گفتمان عاشورا را اصل و اساس انقلاب اسلامی ملت ایران برشمرد و اظهار داشت: طبیعی بود که آمریکا و متحدان جنایتکارش از ابتدا در مقابل نهضتی بنا شده بر پایه ظلم‌ستیزی بایستند.

اکبری با بیان اینکه قاعده نظام سلطه بر این است که همه کشورها تحت سلطه آنها باشند، افزود: طی قریب به چهار دهه اخیر استکبار جهانی از هر راهی چون کودتا، جنگ، ترور، انزوای سیاسی و تحریم اقتصادی و نظامی برای مقابله با حرکت عزت طلبانه ملت بزرگ ایران استفاده کرده است.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین با اشاره به اینکه استکبار جهانی اسلام و عزت‌خواهی را در هیچ‌جای جهان برنمی‌تابد، خاطر نشان کرد: نظام سلطه به کمک ایادی خود نسل کشی بزرگی را در بوسنی به راه انداخت، شاید اگر کمک‌های ایران اسلامی نبود امروز مسلمانی در جغرافیای منطقه بالکان یافت نمی‌شد و حتی کشوری به نام بوسنی وجود نداشت.

اکبری با ذکر این مطلب که نظام سلطه چهار میدان بزرگ نبرد را در شرق و غرب جهان متصور بود و در این بین ایران را مهمترین متغیر منطقه غرب آسیا می‌دانند، گفت: شعار نه شرقی نه غربی به عنوان پایه و هویت انقلاب اسلامی ملت ایران برگرفته از درس‌های نهضت کربلا است و همانگونه که قیام امام حسین(ع) با معادلات دنیوی قابل تحلیل و تفسیر نیست، ایمان و اعتقاد راسخ نیز بزرگترین سلاح مردم مسلمان ما بوده و هست.

وی با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای تصور می‌کنند که همراهی با آمریکا و غرب حلال مشکلات کشور ماست، حال آنکه عربستان مصداق زبونی کسانی است که به دوستی مستکبران دل خوش کنند؛ افزود: آل سعود با صادرات 11 میلیون بشکه نفت و هزینه صدها میلیون دلار در خرید سلاح از آمریکا و متحدانش همچنان برای تأمین امنیت خود را محتاج آمریکا می‌بیند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی گفت: بر خلاف داعیه‌داری دروغین حقوق بشر، دموکراسی و آزادی از سوی آمریکایی‌ها، حتی انتخابات آزاد نیز در این کشور وجود ندارد؛ گفته‌های ترامپ و کلینتون خود گواه حاکمیت دروغ در این کشور است، آنچنان که نظر روشنفکران آمریکایی مقابل نتایج نظر سنجی‌ها قرار دارد و ترامپ از هم‌اکنون سخن از تقلب در انتخابات آمریکا بر زبان آورده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها