خبرهای داغ:
رئیس اداره اوقاف شاهرود:

مردم نگاه قدیمی به اجاره موقوفات دارند/ اعتمادسازی به وقف به‌خوبی انجام می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود گفت: امروز مردم نگاه قدیمی به اجاره موقوفات دارند و اعتمادسازی به وقف به‌خوبی انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۳۶۷۳
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی در مورد وضع موقوفات در شاهرود اظهار کرد: هشت موقوفه جدید در سال ۹۵ در این شهرستان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم نگاه مردم به مقوله وقف همراه باشد و ایجاد موقوفات جدید شکل بگیرد، نخستین کاری که اداره اوقاف باید انجام دهد، بحث اعتمادسازی است.

مجیدی با تأکید بر اینکه اعتمادسازی در اجرای درست نیت موقوفات باید انجام بگیرد، اضافه کرد: مواردی که واقف در وقف نامه قید کرده است، باید به‌درستی انجام شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه اجرای نیات صورت گرفته و خدمات از قبال موقوفات در جامعه به مردم باید اطلاع‌رسانی شود، تصریح کرد: باید این موارد درست رعایت شود تا اعتمادسازی و آرامش خاطر برای مردم ایجاد شود و در پرداخت اجارات موقوفات و ایجاد وقف جدید به‌درستی عمل کنند.

مجیدی با بیان اینکه در بحث اجارات مشکل داریم، اضافه کرد: مردم نگاه قدیمی به موقوفات دارند و فکر می‌کنند که اگر 10 یا 20 سال پیش قیمت و رقمی اجاره می‌دادند، همان قیمت را امروز هم باید پرداخت کنند.

وی ادامه داد: وظیفه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود، دریافت حقوق عادله و به نرخ روز از مستأجر و مطالبه آن است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود تصریح کرد: واقف وفق نکرده که رایگان در اختیار دیگری باشد؛ بلکه وقف کرده که قیمت واقعی اجاره آن را از مستأجر بگیریم و اجرای نیت کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها