خبرهای داغ:
رئیس اوقاف مهدی‌شهر خبر داد

اقبال عمومی برای ایجاد وقف جدید در مهدی‌شهر بیشتر شده است

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدی‌شهر گفت:‌ اقبال عمومی برای ایجاد وقف جدید در مهدی‌شهر بیشتر شده است.
کد خبر: ۸۷۷۳۶۷۶
|
۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، محسن براتی درباره وضع موقوفات در شهرستان مهدی‌شهر اظهار کرد: امروز همه اقبال خوبی برای شکل‌دهی به وقف‌های جدید در شهرستان مهدی‌شهر دارند.

وی تصریح کرد: سامانه جامع موقوفات و متمرکز کردن فعالیت‌های مالی و حقوقی حوزه موقوفات منجر به این شده است تا از پراکندگی‌ها جلوگیری شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدی‌شهر با تأکید بر اینکه پرونده یک موقوفه به این شکل مقابل کارمند قرار می‌گیرد تا به سرعت و به‌خوبی آن را بررسی کند، اضافه کرد: اگر این اتفاق بیفتد، بحث موقوفات، اجارات، درآمد مالی موقوفات و سرمایه‌گذاری به‌روزرسانی می‌شود و به سرعت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

براتی با اشاره به اینکه همه این موارد که در کنار یکدیگر قرار گیرد، منجر به نتیجه مثبت در مدیریت موقوفات می‌شود، تصریح کرد: مردم شاهد و ناظر این نتایج مثبت خواهند بود.

وی با بیان اینکه مردم وقتی ثمربخشی و مدیریت خوب موقوفات را ببینند تشویق می‌شوند تا به شکل عمومی در جریان ایجاد وقف جدید گام بردارند، سامانه جامع موقوفات را در اعتمادسازی عمومی بسیار راهگشا دانست.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدی‌شهر با تأکید بر اینکه مردم بسیار نجیب و پای کاری داریم، گفت: کم‌کاری‌های صورت گرفته ممکن است از جانب ما باشد.

براتی افزود: این اقبال برای وقف جدید در جاهایی کم می‌شود که عملکردها مناسب نباشد؛ اما در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در شهرستان در ایجاد وقف جدید داشتیم.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ وقف در شهرستان مهدی‌شهر جا افتاده است، تصریح کرد: اگر مردم عملکرد مدیریت اوقاف را همراه با پیامدهای مثبت و ثمربخش ببینند، اقبال عمومی هم برای وقف بیشتر می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها