خبرهای داغ:
مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود

مهمترین معروف در اصناف،ترویج کالای ایرانی در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام مرتضوی در گردهمایی حلقه های صالحین بسیج اصناف شاهرود گفت: ترویج کالای ایرانی در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی مهمترین معروف در قشر اصناف و بازاریان است.
کد خبر: ۸۷۷۴۷۲۲
|
۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام سیدرضا مرتضوی در گردهمایی حلقه های صالحین بسیج اصناف حوزه الهادی که در مسجد فاطمیه شهنما شاهرود برگزار شد در سخنانی با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع) اظهار کرد: امام حسین(ع) مهمترین هدف قیام خود را احیا سنت پیامبر و قرآن و امر به معروف و نهی از منکر بیان می فرمایند.

وی افزود: امام حسین(ع) اصل قیام را احیا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و احیاء سنت پیامبر و قرآن کریم بیان می کنند و امام حسین(ع) با این سیاست مداری خود جهان را متوجه ارزش های ناب اسلامی می کنند که این توجه تاکنون ادامه داشته و ادامه دارد.

مرتضوی خاطر نشان کرد: انسان ها در سیاست سه گونه هستند یا سیاست باز هستند که مانند حزب باد و آفتاب پرست که رنگ عوض می کنند متنظر فرصت هستند تا امیال خود را از فرصت ها کسب کنند و با حق و باطل کاری ندارند.

وی تصریح کرد: عده ای سیاست گریز هستند مانند خوارج که نماز شب و حافظ قرآن بودند اما از ولایت جدا بودند و سیاست را جزو دین نمی دانستند و خود را با سیاست بیگانه می دانستند و اینگونه افراد الان هم هستند که بی تفاوت هستند، ما کاسبی کنیم دنیا خودمان را داشته باشد بقیه به ما مربوط نیست.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود با بیان اینکه عده ای سیاست مدار هستند عنوان کرد: سیاست مدار جامعه را می شناسد و در مسیر حق است و حجتش ولی خدا و یا نائب امام زمان(عج) است و با بصیرت در مسیر عدالت و ترویج اسلام ناب حرکت می کند.

وی افزود: امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و این  سیاست مداری است و ما باید از حرکت امام حسین درس بگیریم.

مرتضوی با اشاره به معروفات و منکرات رایج در اصناف گفت: مولا علی(ع) در حدیثی بیان می کند در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر ترویج نشود و افراد بی خیال و بی تفاوت شوند، اشرار امت بر شما مسلط و دعاهایتان مستجاب نمی شود.

مهمترین معروف در اصناف،ترویج کالای ایرانی در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی 

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر مثل این هوایی که استنشاق می کنیم اظهار کرد: هوای خوب جامعه خوب را به همراه دارد و اگر امر به معروف و نهی در جامعه قطع شود مانند کشتی که سوراخ گردد و همه سرنشینان آن غرق شوند است.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه شاهرود با اشاره به اصناف و بازاریان و موضوع امر به معروف و نهی از منکر گفت: شما با رفتار و عملتان بهترین امر به معروف و نهی از منکر را می توانید در جامعه ترویج دهید با نماز اول وقت و انصاف در خرید و فروش و رعایت احکام خرید و فروش و رعایت عفاف و حجاب در محیط کسب و کار در ترویج امر به معروف و مبارزه با منکرات حرکت کنید.

وی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی افزود: ترویج کالای ایرانی و تشویق خریدار به خرید کالاها و نفروختن کالای خارجی مشابهه ایرانی در سطح کلان کشور کمک به اقتصاد ملی خود نوعی معروف و جلوگیری از منکر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها